سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری سازمان تعاون روستایی خبر داد؛

افزایش بهره وری در ۲۴۸ هزار هکتار از اراضی خوزستان

زارع از افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب در ۲۴۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان در فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خبر داد.

رییس سادات مدیر کل دفتر نظام های بهره برداری سازمان تعاون روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با آغاز پروژه توانمند سازی و پایداری الگو‌های نظام بهره برداری در فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، شاهد افزایش بهره وری و کاهش مصرف آب در ۲۴۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان خواهیم بود.

او افزود: پس از اتمام پروژه تشکیل و ساماندهی الگو‌های نظام بهره برداری که در سطح ۲۴۸ هزار هکتار از اراضی خوزستان اجرایی شد، حالا نوبت عملیاتی ساختن فاز پس از آن توانمند سازی و پایداری بود که هم اکنون در حال کلید خوردن است.

رییس سادات بیان کرد: پایداری و توانمند سازی الگو‌های نظام بهره برداری به منظور افزایش بهره وری و حفاظت کمی و کیفی منابع آب کشاورزی از طریق هم سویی با برنامه‌های توسعه کشاورزی منطقه‌ای انجام می‌شود و از این پس کار الگوی کشت، توزیع حجمی آب و موارد دیگر که جز سیاست‌های جهاد کشاورزی و وزارت نیرو است از طریق این پروژه مدیریت می‌شوند.

مدیر کل دفتر نظام‌های بهره برداری سازمان تعاون روستایی ارتقا توانایی‌های فنی و همچنین اقتصادی بهره برداران بزرگ خوزستان را جز اولویت‌های اساسی این طرح دانست.

این مقام مسئول اظهار داشت: استقرار مدیریت مشارکتی آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی و علاوه بر این اعمال مدیریت بهینه در تقسیم و توزیع عادلانه آب می‌تواند از وظایف اصلی این طرح باشد و سرمایه گذاری عظیمی که در آن انجام شده برای بهره مندی مناسب از شبکه آب و تاسیسات آبیاری در جهت اهداف اصلی طرح است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.