سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیات تنیس فارس؛

شیراز زیرساخت استاندارد تنیس را ندارد

رئیس هیات تنیس فارس گفت: یکی از مشکلات اصلی در ارتباط با تنیس نداشتن زیر ساخت مناسب و استاندارد است که بتواند به راحتی میزبان مسابقات جهانی باشد و شان کلانشهر شیراز را حفظ کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کاظم چابک رئیس هیات تنیس فارس این رشته در شیراز و استان فارس سابقه ای پیش از انقلاب دارد و جای تعجب است که تاکنون یک مجموعه اختصاصی برای این رشته جذاب در کلانشهر شیراز ساخته نشده است.  

او، بیان کرد: اینکه تاکنون کاری برای این رشته انجام نشده معلوم می شود که اداره کل ورزش و جوانان  فارس در این ۴۲ سال به فکر ساخت چنین مجموعه ای نبوده است.

اکتفا به زمین های تنیس در پادگان ها 

چابک، با بیان اینکه مدیران کل سابق ورزش و جوانان به وجود زمین های تنیس در پادگان ها، دانشگاه و دیگر مراکز اکتفا کردند، تصریح کرد: آن ها پیش خود گفته اند با وجود این زمین های  پادگانی دیگر نیاز نیست مجموعه ای برای این رشته بسازیم ضمن اینکه زمین ها در پادگان ها قدیمی است.  

رئیس هیات تنیس فارس درپاسخ به ورودی نامناسب و  خاکی باشگاه فیوچرز شیراز  و محل برگزاری تور جهانی تنیس ادامه داد: این باشگاه  مربوط به بخش خصوصی است و در اختیار ما نیست و آن را از ارتش اجاره کردند و دنبال سودآوری هستند، هر کس پیشنهاد بیشتری بدهد به او واگذار می کنند با این حال  از سرتیپ ابوالقاسم رضایی به عنوان فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد تشکر داریم که همکاری بسیار خوبی کردند.

دسترسی سخت و آسان 

او، افزود: زمانی که قیمت اجاره اینگونه زمین ها بالا رود و کیفیت هم نداشته باشد آنگاه دسترسی بر ای کسانی که می خواهند حرفه ای تنیس را بازی کنند سخت است و همین امر موجب می شود که مردم و به ویژه جوانان کمتر جذب این رشته شوند.

چابک، اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان فارس باید مجموعه ای بسازد که علاقه مندان این رشته جذاب بتوانند به آسانی به آن دسترسی پیدا کنند و می توانیم به راحتی میزبان پیکارهای بین المللی باشیم ضمن اینکه انرژی زیادی مصرف کردیم تا توانستیم  میزبانی تور جهانی را بگیریم زیرا زیرساخت حرفه ای و شکیل در شیراز  وجود ندارد و باید برای مدیران این استان کلاس بگذاریم تا بیشتر با این رشته آشنا شوند و بیایند کمک کنند.

رئیس هیات تنیس فارس، اظهار کرد: باید رضایت مندی ورزشکاران خارجی شرکت کننده در تور جهانی تنیس شیراز  را به دست می آوردیم که سخت گیرانه نباشد و باید کاری کنیم تا آنها دوباره رغبت نشان دهند و به شیراز بیایند.

ورزشکاران خارجی بهترین سفیر هستند

چابک با اشاره به اینکه ورزشکاران خارجی به ویژه از اروپا وقتی به ایران سفر می کنند بهترین سفیر هستند، گفت: در صورتی که فضای اجتماعی مناسبی ایجاد کنیم آن ها مانند یک سفیر به کشورشان می روند و برای رفتار خوب و امکانات مناسب ما تبلیغ می کنند که  این اتفاق مهم به هنگام برگزاری تور جهانی تنیس در شیراز رخ داد.

او، در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری شیراز برای زیباسازی ورودی و یا کمک های دیگر  اقدامی کرده است ، بیان کرد: شهرداری کمک نمی کند ضمن اینکه  ورزش می تواند مشکل روحی و روانی جوان ها را حل کند و  شادی و نشاط به جامعه بیاورد.

رئیس هیات تنیس فارس، تصریح کرد: برای همین است که همه مسئولان درقبال این امر مهم مسئول هستند ضمن اینکه دولت ها به تنهایی نمی توانند کمک کنند و باید بخش خصوصی و به ویژه خیران و ثروتمندان پای کار بیایند تا آن ها هم سهمی در نشاط جوانان داشته باشند.

هزینه در ورزش سر مایه گذاری است 

او، ادامه داد: یکصد تنیس باز داخلی و خارجی وارد شیراز شدند که بهترین های این رشته  درسطح زیر ۱۸ سال بودند و شهر شیراز ۱۰ روز به واسطه حضور این ورزشکاران رونق گرفته بود و مشکل اصلی این رشته هم که مجموعه اختصاصی است تنها به دست استاندار و مدیر کل ورزش حل نمی شود و باید تمام ارگان ها به ویژه شهرداری و شورای شهر اقدام کنند.

چابک، افزود: ما نیاز به مجموعه ای داریم که حداقل ۱۰ زمین داشته باشد و در شهرک آرین شیراز زمین مناسبی دیده ایم  و مدیر کل سابق اداره کل ورزش و جوانان فارس هم در جریان این کار بود که برای رشته های تنیس، گلف و چند رشته دیگر که مشکل داشتند مجموعه اختصاصی ساخته شود با این حال هنوز هم دنبال گرفتن این زمین هستیم منتهی همه مسئولان که دغدغه نشاط اجتماعی دارند باید برای ساخت مجموعه تنیس کمک کنند.   

رئیس هیات تنیس فارس، اضافه کرد: مجری برگزاری این رقابت ها،هیات تنیس استان فارس بود و با ترکیبی از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان کار را پیش بردیم  و زمانی می توانیم در اجرا خودکفا باشیم که تمام زیر ساخت ها فراهم شود ضمن اینکه رئیس فدراسیون هم از میزبانی شیراز و اجرای خوب مسابقات تشکر کرد.

اطلاع رسانی ضعیف و دیر هنگام  

او، درمورد اطلاع رسانی ضعیف این رقابت ها پیش از شروع مسابقات اظهار کرد: ۲۰ اسفند ماه ۹۹ فدراسیون برای میزبانی شیراز به اداره کل ورزش و جوانان نامه زده است و وظیفه روابط عمومی این اداره کل است که اطلاع رسانی کند و در سر مسابقات هم حضور داشته باشد.

چابک، گفت: ازورود خبرنگار یکی از رسانه ها در روز اول برای تهیه گزارش جلوگیری شد زیرا حراست اداره کل ورزش و جوانان بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا گفته بود که رسانه ها  باید به اداره کل نامه بزنند تا مجوز ورود صادر شود اما باید حداقل ۱۰ روز قبل از شروع رقابت ها اداره کل به رسانه ها اعلام می کرد نه اینکه سرشروع مسابقات ازخبرنگاران مجوز ورود بخواهند.

رئیس هیات تنیس فارس، بیان کرد: رقابت های تور جهانی شیراز از ۲۵ اردیبهشت ماه به میزبانی مجموعه ورزشی فیوچرز شیراز آغاز شد که تا اول خرداد ماه ادامه داشت.

در جدول اصلی بازی ها و در بخش پسران‌، ۳۲ تنیسور از کشورهای ایران، ترکیه، آلمان ، روسیه ، دانمارک و رومانی و در بخش دختران تنیسورهایی از کشورهای ایران، ترکیه و بلژیک‌ حضورداشتند و به صورت تیمی و انفرادی با هم پیکار کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.