سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه کنیم مصرف آب کولرکاهش یابد

با وارد شدن کولر‌های آبی به مدار بهره برداری و بالا رفتن مصرف آب شرب توجه به برخی نکات ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به جدی بودن بحران آب ضروری است تمامی مشترکان به نکات و هشدار‌های آبی توجه کنند.

مسعود مرادیان با اشاره به آغاز فصل گرما و راه اندازی کولر‌های آبی افزود: با وارد شدن کولر‌های آبی به مدار بهره برداری، مصرف آب شرب تا حدود زیادی بالا می‌رود.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان افزود: کولر‌های آبی که با گردش آب، هوا را خنک می‌کنند، در اکثر منازل، کارگاه ها، فروشگاه‌ها و ادارات وجود استفاده می‌شودکه این موضوع در نوع خود تا ۳۵ درصد مصرف آب شرب را افزایش خواهد داد.
مرادیان گفت: هر کولر آبی در هر ساعت بین ۱۸ تا ۲۰ لیتر آب مصرف می‌کند یعنی در هر شبانه روز حدود ۴۸۰ لیتر آب مصرف دارد.
او ادامه داد: اگر سیستم آب رسانی و شناور کولر‌ها تنظیم نباشد و به موقع نسبت به تمیز کردن و سرویس کولر‌های آبی اقدام نشود این میزان مصرف در کولر‌های معیوب تا ۳۵ درصد نیز افزایش خواهد داشت.

مرادیان ادامه داد: به همین دلیل باید مشترکان بررسی کردن سیستم شناور کولر و نصب سایه بان روی کولر‌های آبی را در نظر داشته باشند.
او افزود: نصب سایه بان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف آب کولر را کاهش خواهد دارد، ضمن آنکه نصب ترموستات محیطی نیز، مصرف آب کولر را تا حدود ۸ درصد کاهش می‌دهد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان گفت با توجه به جدی بودن بحران آب ضروری است تمامی مشترکان به نکات و هشدار‌های آبی توجه ویژه کرد تا در دسترسی به این مایه حیاتی و مصرف آب شرب بهداشتی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.