سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطعی برق گرفتاری در آسانسور را افزایش داده است

مدیرعامل آتشنشانی کرمانشاه از افزایش چشمگیر ماموریت‌های آتشنشانی در خصوص نجات افراد گرفتار در آسانسور در پی افزایش موارد قطعی برق در روز‌های اخیر خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آتشپاد غلامرضا رضایی مدیرعامل آتشنشانی کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد قطعی برق در روز‌های اخیر گفت : این امر موجب شده ماموریت‌های آتشنشانی در حوزه نجات افراد گرفتار در آسانسور افزایش یابد.

او به افزایش چشمگیر موارد گرفتار شدن افراد در آسانسور اشاره کرد و گفت : در روز‌های اخیر روزانه حداقل ۱۵ ماموریت برای نجات افراد گرفتار در آسانسور انجام می‌شود و این امر مشکلاتی برای مردم و آتشنشانان ایجاد کرده است.

رضایی افزود: خودم همین چند روز پیش به دلیل قطع برق در آسانسور گرفتار شدم و با توجه به اینکه تلفن همراه داشتم توانستم ماموران آتشنشانی را مطلع کنم.

او افزود: در این بین افرادی هستند که تلفن همراه نداشته و یا کودک و سالمند هستند و گرفتار شدن در آسانسور برای یک یا دو ساعت می‌تواند برای آن‌ها خطرناک باشد. همچنین برخی افراد دچار بیماری‌های قلبی و یا تنگی نفس هستند که ماندن طولانی مدت در آسانسور می‌تواند برایشان بسیار خطرناک باشند.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه ادامه داد: این امر می‌طلبد که مسئولان شرکت برق از پیش برنامه‌های قطعی برق را اعلام کرده و اطلاع رسانی دقیق و جامعی داشته باشند تا مردم در آن ساعات از آسانسور استفاده نکنند.

رضایی در توصیه به افراد گرفتار در آسانسور، مهمترین نکته را حفظ خونسردی دانست و افزود: افراد اگر تلفن همراه دارند می‌توانند با شماره ۱۲۵ آتشنشانی تماس بگیرند، درغیراینصورت باید در کمال خونسردی به درب آسانسور زده و یا با فریاد زدن دیگران را از گرفتار شدن خود در آسانسور مطلع کنند.

او افزود: قطعی برق حدود یک تا دو ساعت است و افراد اگر در این مدت در آسانسور گرفتار شدند و نتوانستند به هر طریق به آتشنشانی و یا کسی خبر دهند، در عین خونسردی باید منتظر بمانند و بدانند طی این مدت اتفاقی برای آن‌ها نمی‌افتد و فقط مهم این است که آرامش خود را حفظ کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.