سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین هزار و ۴۳۹ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری در قزوین

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: هزار و ۴۳۹ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری در قزوین تعیین شده است که شاید ۱۰ شعبه دیگر به آن‌ها اضافه شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اسدالله حمزه‌ای مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان قزوین، افزود: هزار و ۴۳۹ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری در قزوین تعیین شده که از این تعداد ۸۹۴ شعبه ثابت و ۵۴۵ شعبه سیار است.

حمزه‌ای افزود: شاید ۱۰ شعبه دیگر به تعداد شعبات اضافه شود.

او ادامه داد: برای انتخابات شورا‌های شهر هم هزار و ۱۸۵ شعبه تعیین شده که ۷۰۸ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری گفت:همچنین ۲۰۰ شعبه ثابت و ۲۶۷ شعبه سیار نیز برای انتخابات شورا‌های روستا‌ها تعیین شده است.

حمزه‌ای افزود: در مجموع ۹۶۴ نفر در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره پنجم ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری گفت:از این تعداد در مجموع در هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات استان ۱۰۱ نفر احراز صلاحیت نشده اند و صلاحیت قریب به ۹۰ درصد ثبت نام کنندگان تایید شده است.

او افزود: کسانی که تایید صلاحیت نشده اند می‌توانستند به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعتراض کنند که ۶۴ نفر اعتراض کرده اند و تا هشت خردادماه، نتیجه نهایی به استانداری اعلام می‌شود.

حمزه‌ای ادامه داد: در شورا‌های روستایی استان نیز چهار هزار و ۷۱۶ نفر ثبت نام کرده اند که نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری با بیان اینکه تاکنون ۱۲۴ نفر از ثبت نام کنندگان انصراف داده اند، افزود: از تعداد ثبت نام کنندگان شورا‌های روستایی صلاحیت ۴۰۰ نفر در هیات اجرایی و نظارت احراز نشده است که تا امروز فرصت اعتراض داشتند.

او با بیان اینکه شیوه نامه تبلیغات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده است، افزود: بنا داریم نامزد‌ها را دعوت و جلسات توجیهی با آن‌ها داشته باشیم.

حمزه‌ای گفت: تعرفه‌های انتخابات امروز به استان وارد می‌شود که آن‌ها را یک هفته قبل از انتخابات بین شهر‌ها و بخش‌ها توزیع می‌کنیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورای شهر اسلامی و روستا ۲۸ خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.