سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی:

عملکرد حوزه‌های امتحانات استان کردستان مطلوب است

کریمی در بازدید از حوزه‌های امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم سنندج، عملکرد حوزه‌های آزمونی را مطلوب و قابل تقدیر دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، غلامرضا کریمی مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی در بازدید از حوزه‌های امتحانی پایه نهم و دوازدهم شهرسنندج گفت: باتوجه به اینکه تمام سال تحصیلی را در شرایط کرونایی بسر بردیم و دانش آموزان در مدارس حضور نداشتند، تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش براین بود که با کمترین مشکل دانش آموزان سال تحصیلی را به پایان برسانند.

کریمی ادامه داد: برهمین اساس مقرر شد که آزمون نوبت دوم در همه پایه‌های تحصیلی به جز پایه نهم و دوازدهم به صورت غیر حضوری برگزار شود.

او به اهمیت برگزاری آزمون حضوری در پایه نهم اشاره کرد و خاطر نشان کرد: باتوجه تاثیر نمرات درسی در هدایت تحصیلی و سرنوشت ساز بودن آن در بازار کار و سرنوشت دانش آموز، پس باید آزمون نوبت دوم به صورت حضوری برگزار شود.

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی همچنین به دلایل برگزاری امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه ۳۰درصد نمرات کسب شده دانش آموزان در آزمون کنکور سراسری و ۸۵درصد در ظرفیت رشته‌های بدون آزمون و کنکور براساس نمرات کتبی دانش آموز می‌باشد، می‌بایست این امتحانات هم به صورت حضوری برگزار شود.
کریمی در ادامه افزود: ارزش بین المللی گواهی دیپلم دانش آموز نیز بسیار مهم است و باید اعتبار آن برای نسل‌های آینده حفظ و خدشه به اعتبار آن وارد نشود.

او در ادامه گفت: در طراحی سوالات امتحانی دو پایه نهم و دوازدهم طراحان سوالات براساس وضعیت کرونایی و رنگ بندی قرمز سوالات را طراحی کرده اند و احیانا اگر دانش آموزی به دلیل بیماری کرونا نتوانست در امتحانات نوبت خرداد شرکت کند این فرصت برای او وجود خواهد داشت که نمره شهریور ماه برای او در نظر گرفته شود.

کریمی عملکرد حوزه‌های آزمونی استان کردستان در برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان را بسیار مطلوب و قابل تقدیر دانست و گفت: در بازدیدی که به همراه مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از سه حوزه امتحانات نهایی و سه حوزه امتحانات پایه نهم شهرسنندج بازدید داشتیم که تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و امتحانات در فضای باز برگزار می‌شود.

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی در پایان بار دیگر از تلاش و زحمات کلیه دست اندرکاران برگزاری امتحانات نهایی و پایه نهم در استان کردستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه نکته بسیار خوشحال کننده در این بازدید‌ها، حضور ۱۰۰ درصد‌ی دانش آموزان سرجلسه امتحانات بود که بسیار قابل تقدیر است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.