سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلخانه‌های خوزستان مکانی برای رشد پاپایا

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولید محصولات گیاهی گرمسیری جدید از جمله پاپایا در گلخانه‌های استان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حسنی‌نسب، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تا پایان سال ٩٨ کل سطح باغات خوزستان، ۶١ هزار و ٧٠٠ هکتار و میزان تولید محصولات باغی در این سال نیز، ٣٨٣ تن بود و در پایان سال ٩٩، این سطح به ۶۴ هزار هکتار رسید و میزان محصولات برداشت‌شده در این سال نیز ۴۵٠ هزار تن بوده است.

او افزود: از سطوح محصولات باغبانی، حدود ٧٠٠ هکتار مربوط به گلخانه‌ها است و محصولاتی از قبیل انواع گل و گیاه زینتی، سبزیجات و صیفی‌جات، توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه‌ای در این گلخانه‌ها تولید می‌شود و در سال ٩٩، حدود ٧٠ هزار تن محصولات خوراکی و ٣٧٠ میلیون عدد انواع شاخه گل بریده شده و گیاهان زینتی در گلخانه‌های خوزستان تولید شده است.

حسنی نسب با بیان اینکه تولید محصولات جدید گرمسیری مانند پاپایا در گلخانه‌های خوزستان به مرحله توسعه رسیده است، اظهار داشت: بیش از ٢٠٠ هزار هکتار از کشت‌های گلخانه‌ای در استان به تولید سبزیجات و صیفی‌جات اختصاص داشته و میزان سبزی‌جات و صیفی‌جات تولیدشده در این گلخانه‌ها، ۵۵ هزار تن بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به شهر‌های تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای ادامه داد: شهر‌های دزفول، شوش، باغملک و شوشتر از عمده‌ترین تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای در استان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای افزایش بهره‌وری و کاهش خسارات در تولید محصول، بیان داشت: کشت گونه‌های مقاوم در برابر گرما و خشکی هوا و ترویج و توسعه کشت در محیط‌های کنترل‌شده مانند گلخانه‌ها و سایبان‌ها از جمله اقدامات مهم در این راستا هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به محاسن کشت‌های گلخانه‌ای، تصریح کرد: هدایت و کشت محصولاتی مانند سبزی‌جات و صیفی‌جات به سمت گلخانه‌ها و انجام روش‌های نوین آبیاری در باغات، باعث افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب می‌شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.