سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

احتمال اشاعه بیماری کرونا از نوع جهش یافته هندی و آفریقایی وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نگرانی‌ها از اشاعه بیماری کرونا، از نوع جهش یافته هندی و آفریقایی با نزدیک شدن به تعطیلات پیش رو افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲۸ هزار و ۹۰ نمونه گیری انجام و ابتلای ۴۴ هزار و ۵۲۰ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی روز‌های اخیر از سوی مردم شاهد خروج ۴ شهرستان بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا از وضعیت نارنجی و تبدیل آن به رنگ زرد و نارنجی شدن وضعیت سایر شهرستان‌های استان هستیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: نگرانی‌ها از اشاعه بیماری کرونا از نوع جهش یافته هندی و آفریقایی با نزدیک شدن به تعطیلات پیش رو افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: اگر چه روند نزولی شیوع بیماری کرونا در این استان تداوم دارد اما، همچنان نگرانی‌های عمده‌ای وجود دارد.

شیرانی گفت: ساده انگاری، سهل انگاری و مسافرت‌های مردم با توجه به اینکه در برخی شهر‌ها و استان‌های کشور بیماری از نوع ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی شناسایی شده است، بسیار خطرناک و نگران کننده است.

او ادامه داد: این امر می‌تواند با انجام مسافرت‌های بین استانی بویژه در تعطیلات پیش رو منجر به اشاعه بیماری به کل کشور شود.

شیرانی گفت: انتخابات پیش رو و منجر شدن آن به تجمعات نیز می‌تواند خطرآفرین باشد.

او افزود: در حال حاضر واکسیناسیون سالمندان در حال انجام است از خانواده‌ها درخواست می‌شود، نسبت به آگاه سازی این عزیزان توجه لازم را داشته باشند.

شیرانی اضافه کرد: ایمنی بخشی مطلوب دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن یعنی حدود یک و نیم ماه بعد از انجام اولین مرحله تزریق واکسن ایجاد می‌شود لذا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پس از تزریق واکسن همچنان ضروری است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.