سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید دادستان کل از بندر امیرآباد

دادستان کل مازندران جهت بررسی فرآیند و تسهیل خروج کالای اساسی از بندر امیرآباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: پیرو دعوت مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، دادستان‌های مرکز مازندران و شهرستان بهشهر در جلسه مشترکی که با حضور مدیر کل گمرک بندر امیرآباد و جمعی از مسئولین بندر به بررسی موانع موجود برای خروج کالا پرداخته و مقرر شد همه دستگاه‌های مرتبط از تمامی توان و تلاش خود جهت تسهیل در خروج کالای اساسی از بندر امیرآباد تلاش کنند.

محمد کریمی دادستان شهرستان ساری در این نشست با بیان اینکه بر همه فعالیت‌های اقتصادی اشراف و نظارت دارند تا خللی در زندگی مردم پیش نیاید، گفت: ادارات کل بندرامیرآباد و گمرک از جمله دستگاه‌هایی هستند که از عملکرد مناسب و مطلوبی برخوردار بوده و دیگر دستگاه‌های مرتبط و همه صاحبان کالا و سرمایه گذاران باید تعامل سازنده‌ای با هم داشته باشند.

محمدعلی اصل سعیدی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز، گفت: ماهیت کار بنادر و گمرکات در تمامی مبادی ورود و خروج کالا ارائه خدمات به صاحبان کالا جهت تسریع در واردات و صادرات بوده و تاکنون از هیچ کوششی دریغ نکرده و در چارچوب قوانین و مقررا ت به وظایف خود عمل کرده ایم.

او افزود: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس قوانین و بخشنامه‌های ابلاغی خدمات رسانی می‌کنند و در برخی موارد ممکن است به دلیل آماده نبودن اسناد و مدارک مثبته از سوی کشتی‌ها و به تبع آن صدور پروانه و مجوز گمرکی با تاخیر مواجه شود که باید با تلاش همه دستگاه‌ها این روند تسریع یابد.

امیر جمشیدی مدیر کل گمرک بندر امیرآباد نیز در حاشیه این نشست گزارشی از کالا‌های موجود و روند ترخیص و صدور پروانه گمرکی ارائه داد و گفت: ادارات گمرک و بنادر همیشه در کنار هم بوده اند و خدمات مطلوبی را ارائه می‌دهند و این تعامل هم بین مدیران ارشد و هم در رده‌های میانی با بالاترین کیفیت برقرار است.

او افزود: دو عامل اصلی تسهیل خروج کالای اساسی از بندر، تخصیص به موقع ارز به واردکنندگان و نیز فرآیند فروش کالا از طریق بازارگاه می‌باشد که تسهیل در هر دو مورد می‌تواند مانع از توقف کالا در بنادر شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.