سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از سه تصفیه‌خانه فاضلاب در فارس

سه تصفیه‌خانه فاضلاب در استان فارس با اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال امروز در هفته هشتم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همزمان با برگزاری پویش سراسری هر هفته الف-ب- ایران، سه واحد تصفیه خانه فاضلاب روستایی در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

این مراسم از طریق ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو و معاون استانداری فارس برگزار شد، ۳ تصفیه خانه در روستا‌های دشتک، امیرآباد و شهیدآباد در شهرستان‌های مرودشت، خرمبید و اقلید به طور همزمان و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس فارس در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به خشکسالی‌های سنواتی ناشی از پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارش‌های سنوات اخیر و برداشت‌های بی رویه از منابع آب زیر زمینی در سال‌های گذشته، فارس با بحران شدید کم آبی دست به گریبان است.

علی بوستانی افزود: بر همین اساس نیاز به باز چرخانی آب و استفاده از پساب‌های بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی در حوزه‌های کشاورزی و صنعت، ضروری و اجتناب ناپذیر است و به همین دلیل در راستای انجام تعهدات فنی شرکت آب و فاضلاب استان فارس و با هدف ارتقا سطح کیفی منابع آب زیر زمینی و رودخانه‌های همجوار روستا‌های دشتک (مرودشت)، شهیدآباد (خرمبید) و امیرآباد (اقلید)، اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب روستایی اجرا شده است.

بوستانی گفت: در روستای دشتک شهرستان مرودشت فرآیند پکیج از نوع MBBR پیشرفته با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز بوده که با سازه فلزی و پوشش کاملِ اپوکسی همراه با رویکردِ حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت کلیه‌ی استاندارد‌های زیست محیطی جهت رها سازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا شده و طول شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب این روستا ۱۲ کیلومتر و تعداد انشعاب‌های فاضلاب ۵۵۰ فقره است.

او گفت: در تصفیه خانه فاضلاب روستای شهید آباد فرآیند پکیج از نوع IFAS پیشرفته با ظرفیت ۱۱۲ متر مکعب در شبانه روز پیش‌بینی شده و با سازه‌ی فلزی با پوشش کامل اپکسی همراه با رویکرده حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت کلیه‌ی استاندارد‌های زیست محیطی جهت رها سازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا شده و طول شبکه جمع اوری و خط انتقال فاضلاب ۵.۸ کیلومتر و تعداد انشعاب‌ها نیز ۱۵۰ فقره است.

بوستانی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب روستای امیر آباد (اقلید) فرآینده پکیج از نوع IFAS پیشرفته با ظرفیت ۲۴۸ متر مکعب در شبانه روز بوده و با سازه فلزی با پوشش کامل اپوکسی همرا با رویکردِ حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت کلیه‌ی استاندارد‌های زیست محیطی جهت رهاسازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا شده و طول شبکه جمع اوری و خط انتقال فاضلاب ۱۳ کیلومتر و تعداد انشعاب‌ها ۴۲۷ فقره است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.