سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیلی صباح: دیوار مرزی ایران و ترکیه رو به اتمام است

روزنامه دیلی صباح به نقل از مقام ترکیه‌ای نوشت دیوار مرزی مشترک ترکیه با ایران مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، ساخت دیوار مرزی میان ایران و ترکیه در آخرین مراحل خود قرار دارد.

بنا به گزارش رسانه‌های ترکیه، آنکارا که پیش از این در چارچوب تامین امنیت مرز‌های خود اقداماتی را در مرز‌های مشترک خود با عراق و سوریه صورت داده، اکنون تکمیل پروژه ساخت دیوار مرزی با ایران را پیگیری می‌کند.

یک مقام ترکیه‌ای نیز روز سه شنبه اعلام کرد: ساخت دیوار ۱۴۴ کیلومتری در مرز ایران تقریباً به پایان رسیده است.

به نوشته دیلی صباح، این دیوار مرزی به ارتفاع ۳ متر (۱۰ فوت)، عرض ۳۰ سانتی متر (۱ فوت) شامل برج‌های دیده بانی، دوربین‌های امنیتی، سیستم‌های روشنایی و نظارتی و همچنین یک مسیر امنیتی برای مأموریت‌های گشت زنی و مسیر عبور عابر پیاده و وسایل نقلیه برای موارد اضطراری است.

در این گزارش آمده است که مسیر‌های کنار دیوار مرزی از شیشه ضد گلوله ساخته شده اند، که به نیرو‌های امنیتی امکان می‌دهد با خیال راحت ماموریت‌ها را انجام دهند و از نفوذ غیر قانونی مرزی جلوگیری کنند.

ترکیه به منظور جلوگیری از عبور تروریست‌ها به خاک خود، ساخت دیواری را در مرز خود با ایران آغاز کرد که مشابه دیوار در مرز ترکیه و سوریه است. آنکارا همچنین در سال ۲۰۱۵ پروژه ساخت و ساز دیواری به طول ۸۲۶ کیلومتر (۵۱۳ مایل) در مرز سوریه آغاز کرده بود. این کار به عنوان بخشی از اقدامات ترکیه برای افزایش امنیت مرز‌ها و مبارزه با قاچاق کالا و عبور غیرقانونی مرز‌ها توجیه شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
این کار منجر به از بین رفتن حیوانات مهاجر چهار پا از قبیل قوچ و میش یا گوزن می شه.