سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامیداشت حماسه سوم خرداد به صورت مجازی به میزبانی آبادان برگزار شد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آبادان از برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد به صورت مجازی خبر داد.

احمد رضا دشت افکن رئیس اداره کتابخانه های عمومی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: در راستای ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالروز آزادی خرمشهر با عنوان" خرمشهر ۸۰ میلیون نفر" به صورت مجازی و با حضور کتابداران و مشارکت هم وطنان و با میزبانی آبادان در سطح ملی برگزار شد.

او با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از جانفشانی های جانبازان و ایثارگران افزود: آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس، موجب سرافرازی کشور در عرصه توان دفاعی بود و نسل امروز ما نیز با مطالعه  آثار مکتوب دفاع مقدس، از شهیدان درس ایثار و فداکاری آموختند.

همچنین در این مراسم سردار عبدالرضا قاسمی زاده از رزمندگان و فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آبادان به نقش عملیات بیت المقدس در معادلات بین المللی و  بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و جهاد در خرمشهر پرداخت.

عبدالرحیم سعیدی راد، از شاعران آئینی نیز اشعاری را در خصوص حماسه سوم خرداد سرود و فردین کوراوند پژوهشگر ادبی و دبیر محفل ادبی قیصر امین پور کتابخانه مرکزی استان خوزستان، طی سخنانی نقش خرمشهر در ادبیات معاصر را بررسی کرد.

نادر آلبوعلی به معرفی فیلم های سینمایی منتشر شده پیرامون خرمشهر و دفاع مقدس و بیان نقش خرمشهر در سینمای ایران پرداخت.

دشت افکن در پایان از تلاش کلیه عوامل برگزاری این مراسم که یاری گر برنامه بودند، تشکر کرد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.