سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری قطع برق ۲۹/

چرخش وزارت نیرو برای خاموشی‌ها؛ مصرف برق زیاد شود، باز هم قطع می‌ کنیم!

بر اساس آخرین اظهار نظرها، گرچه میزان قطعی برق کم شده، اما هر لحظه با افزایش مصرف، برق مشترکان طبق جدول اعلامی قطع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قطع برق بی برنامه و طولانی مدت، موجب کلافه شدن مردم و خسارت به مشترکان خانگی و صنعتی اعم از تولیدکنندگان، اصناف و منازل مردم شده است.

پس از اعتراضات گسترده مشترکان، جدول زمانبندی قطعی برق از سوی توانیر منتشر شد، اما متاسفانه باز هم بر طبق آن برنامه قطع برق صورت نگرفت. تاکنون قطع بدون برنامه برق آسیب‌های جدی به وسایل مشترکان رسانده است.

در این باره یک منبع آگاه در شرکت توزیع برق تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق جدول زمان بندی شده اگر برق منطقه‌ای قطع نشده است؛ بدین معنی است که برق آن منطقه در زمان تعیین شده حالت نرمال دارد و ممکن است در زمانی که از قبل تعیین نشده قطع شود که البته دلیل این امر افزایش بار خواهد بود.

همچنین رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفت و با گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هر استانی مصرف برق آن زیر سقف تعیین شده باشد، خاموشی در آن استان نخواهیم داشت.

در ساعات گذشته هم اظهار نظری با عنوان "همکاری خوب صنایع در کاهش مصرف، مانع قطع برق پایتخت تا چند روز آینده شد" در فضای مجازی دست به دست شد، اما پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نشان داد که این اظهار نظر قطعیت نداشته و به محض افزایش مصرف مشترکان، برق بر اساس جدول اعلامی قطع می‌شود.

در این رابطه منصوری، معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: روز گذشته تعداد محدودی از مشترکان در تهران قطعی یک ساعته برق داشتند؛ اما در مجموع قطعی برقی طی دیروز و امروز در پایتخت نداشتیم و اگر موردی هم بوده به دلیل بروز اشکال فنی و حوادث  شبکه برق بوده است.

او ادامه داد: لازمه امتداد این رویه، همکاری کامل مشترکان، ادارات و صنایع است، وضعیت شبکه برق تهران در حال حاضر پایدار است و امیدوارم دیگر قطعی برق در تهران نداشته باشیم.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ بیان کرد: خوشبختانه با همکاری مشترکان بخشی از بار مصرفی کاهش یافته است، اما بخشی از مشترکان باید در زمینه کاهش بار همکاری کنند که در این خصوص صنایع اعلام آمادگی کردند و فعالیت خود را از ساعات پیک به بعد از ساعات پیک منتقل کردند و این موجب شد تا مشترکان خانگی مشکل قطعی برق نداشته باشند.

منصوری افزود: به طور میانگین در روز‌های گذشته، روزانه برق ۲۵ اداره در تهران به خاطر پرمصرفی قطع شده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با وجود پایداری شرایط، اما به دنبال افزایش مصرف برق توسط مشترکان در مناطق مختلف، قطع برق دور از انتظار نیست و با افزایش مصرف طبق جدول منتشر شده برق مشترکان قطع خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Sepide
۲۲:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
دولت از عمد داره برق رو قطع میکنه تا نارضایتی عمومی بوجود بیاره تو این دولت نیروگاه های جدیدی ایجاد نشده دلیل قطعی برق اینه صمن اینکه به نیروگاه‌های موجود هم رسیدگی نشده و کارکنانش اغلب ناراضی هستن وتعمیرات کمی انجام شده و اینم میدونم حقوق کارکنان نیروگاه هم نمیدن
حسین
۱۶:۰۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
در یکی 2 سال اخیر متاسفانه اتفاقاتی افتاده که حداقل رفاهیات این مردم به دلایل مختلف و بی برنامگی مسئولین بی کفایت سلب شده و باعث رنجش این مردم صبور و انقلابی شده است و به بهانه های مختلف قصور این کارها به گردن مردم میندازن ، چرا در این چندین سال به فکر تقویت نیروگاههای و یا بازسازی آنها فکری نشده است آیا وزیر نیرو و مسئولین شرکت برق نمی دانند که تجهیزات برق عمری دارند و باید در زمان معین تعویض و یا تعمیر شوند یا نمی دانند که نیروگاههای در فصل های مشخصی از سال باید تعمیر شوند و به شبکه برگردنند و ایا هر دولت و وزیری می آید این را نمی داند که باید پیگیری شود، به خدا این ملت این قدر سختی کشیده اند که بجای تسکین این سختی ها متاسفانه مسئولین به مشکلات آنها می افزایند که اگر با این فرمان پیش برویم حداقل ترین رفاهیات این مردم نیز سلب خواهد شد . خدا به ما رحم کند و به خانواده دارای بیماران سخت که دراین موقعیت متحمل سختی های فراوان شده اند صبر عنایت بکند .
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
ما شهرستانی ها، باز هم روزانه چهار ساعت قطعی برق داریم، پس ما چی؟ ما جز ایران نیستیم؟
حالا که تهران مشکل قطعی برق نداره، بقیه مردم ایران دیگه مهم نیستن؟