سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوي بنياد فرهنگي رضوي صورت مي‌گيرد؛

برپايي مركز خدمت‌رساني به زائران پياده بارگاه منور رضوي

همزمان با فرارسيدن ايام شهادت حضرت رضا(ع) براي اولين‌بار با مشاركت اوليا و دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) و مديريت بنياد فرهنگي رضوي مركز خدمت رساني به زائران پياده بارگاه منور رضوي به صورت شبانه‌روزي برپا مي‌شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، معاون بنياد فرهنگي رضوي با بيان اين خبر اظهارداشت: اين مركز با همكاري تمام دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) در تمامي مقاطع تحصيلي و در يكي از واحدهاي آموزشي اين بنياد در شهرستان چناران برپا مي‌شود.


ابوالفضل خاك‌پور خاطرنشان كرد: اين مركز از پنج‌ شنبه 29 دي‌ماه جاري تا روز بعد از شهادت حضرت رضا(ع) به مدت شش روز به زائران پياده حرم مطهر رضوي خدمت‌رساني مي‌كنند.


وي عنوان كرد: در اين مركز امكانات لازم براي اسكان و استراحت اين زائران فراهم شده است و در هفت كميته مختلف دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) به زائران حرم مطهر رضوي خدمت‌رساني مي‌كنند.


وي در خصوص كميته‌هاي تشكيل شده گفت: كميته فرهنگي اين مركز با هدف خدمت‌رساني در امور فرهنگي و ارتقاء هر چه بيش‌تر معنويت زيارت راه‌اندازي شده است و خدماتي از قبيل؛ برگزاري نماز جماعت، مراسم عزاداري، برپايي جلسات احكام و حلقه‌هاي معرفت رضوي ارائه مي‌دهد.


معاون بنياد فرهنگي رضوي با بيان اين‌كه كميته تغذيه عهده‌دار پذيرايي در سه وعده و ميان وعده از زائران پياده مي‌باشد افزود: كميته اسكان نيز امور مربوط به محل اسكان و استراحت زائران را اجرا مي‌كنند.
خاك‌پور ابراز داشت: به منظور هماهنگي بين كميته‌ها و ارزيابي عملكرد خدمتگزاران و رصد ورود و خروج‌ها كميته روابط عمومي تشكيل شده است.


وي ادامه داد: به منظور برنامه‌ريزي هر چه دقيق‌تر در جهت خدمت‌رساني براي ارائه خدمات به زائران كميته آمار مسئول ثبت تعداد زائران مشرف شده و اخذ نظرات آنان در خصوص نوع و نحوه خدمت‌رساني و توزيع مناسب امكانات كميته‌ها است.


معاون بنياد فرهنگي رضوي اذعان داشت: كميته حفظ و نشر آثار نيز با هدف ثبت خاطرات و دل‌نوشته‌هاي زائران و اثرات سازنده اين سفر معنوي در زندگي زائران و به تصوير كشاندن جلوه‌هاي مختلف با بهره‌گيري از دوربين عكاسي و فيلم‌برداري و تهيه گزارش و مصاحبه‌هاي مختلف در خدمت زائران مي‌باشد.
 

* برپايي مراكز درماني براي زائران پياده


معاون بنياد فرهنگي رضوي در ادامه به برپايي دو درمانگاه شبانه‌روزي در اين مركز اشاره كرد و افزود: درمانگاه جواد الائمه(ع) ويژه برادران و درمانگاه حضرت زهرا(س) ويژه خواهران به زائران در حوزه‌هاي بهداشت و درمان خدمت‌رساني خواهد كرد.


وي اذعان داشت: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته حدود 40 پزشك و پرستار در اين مراكز درماني آماده ارائه خدمات به صورت سرپايي و در صورت نياز به بستري و استراحت هرچه بيش‌تر امكانات لازم براي اين دسته از زائران نيز فراهم شده است.


وي در خصوص حضور دانش‌آموزان مراكز آموزشي مدارس امام رضا(ع) برنامه خدمت‌رساني به زائران پياده گفت: به طور متوسطه از واحدهاي آموزشي در مقاطع راهنمايي و متوسطه 80 دانش‌آموز حضور دارد و در صورت تمايل اولياء دانش‌آموزان مقطع دبستان و هماهنگي‌هاي مربوطه مي‌توانند با فرزندان خود در محل خدمت‌رساني به زائران براي خدمت‌رساني حاضر شوند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.