سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد دادستان قزوین از بی برنامگی در اجرای طرح کمربندی سبز

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با انتقاد از بی برنامگی در اجرای طرح کمربندی سبز، گفت: در اجرای طرح کمربندی سبز شهر قزوین، مغایرت و دوگانگی با نقشه اولیه آن پیش آمده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در نشست صیانت از باغستان سنتی گفت: طرح کمربندی سبز از ابتدا قرار بود که از میدان شورا به میدان مینودر ختم شود، ولی بعد از شروع طرح با مخالفت دستگاه‌های بالادستی و شورای عالی معماری و شهرسازی متوقف شد و قرار است انتهای آن به میدان قدس ختم شود.

وی گفت: این طرح به این شکل هیچ کارکردی ندارد و تاثیری در کاهش ترافیک شهر نخواهد داشت مگر اینکه بنا به برخی از نقل قول‌ها منافع برخی از افراد را در اجرای این طرح تامین کند.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: هم اینک در اجرای طرح کمربندی سبز شهر قزوین، مغایرت و دوگانگی در اجرای طرح با نقشه اولیه آن پیش آمده و اصلا این طرح بریده شده است.

قاسمی ادامه داد: ما قبول داریم که هر طرح یک مزایا و معایبی دارد و هیچ طرح ملی بدون تخریب نیست، ولی کارشناسان باید جواب دهند که این طرح با هزینه‌های کلان آن اصلا در کاهش بار ترافیکی شهر، تاثیری دارد و من بعید می‌دانم داشته باشد.

وی افزود: میراث فرهنگی هم باید جواب دهد که چرا این طرح در ابتدا بدون اخذ مجوز از این دستگاه اجرا شده و بعدا میراث فرهنگی برای اعلام مغایرت آن و جلوگیری از ورود آن به باغستان سنتی که در فهرست آثار ملی ثبت شده، اقدام کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین تصریح کرد: وقتی طرحی با این هزینه و مطالعات اولیه اجرا می‌شود چرا باید بعد از اجرا وسط کار جلوی آن با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری گرفته شود؟

در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و مالکان و باغداران سنتی قزوین در مورد تاثیر اجرای این طرح بر کاهش حق آبه باغستان و تاثیرات آن بر تخریب محیط زیست به ارایه دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

همچنین در این جلسه در خصوص مطالبات مالکان اراضی کت آباد و تعیین تکلیف اراضی آنها، بررسی عملکرد دستگاه‌های مسوول در خصوص مبارزه با سنجاب‌های داخل باغستان و تعیین تکلیف چاه خانه‌های مورد نیاز باغبان‌ها بحث و گفتگو و راهکار‌های لازم نیز اتخاذ شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.