سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز:

برق رسانی به واحدهای صنعتی نباید متوقف شود/ قطعی برق در اخذ مالیات لحاظ شود

پرهام رضایی با اشاره به اینکه قطعی برق واحدهای صنعتی در البرز خسارت زیادی به بخش تولید وارد کرد، گفت: برق رسانی به واحدهای صنعتی نباید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پرهام رضایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: البرز به نوعی پایتخت صنعتی کشور است و بیش از  ۳۵۰۰ واحد صنعتی فعال دارد که بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز افزود: اکثر واحد‌های صنعتی البرز فعال است و تعداد واحد‌های تعطیل استان به نسبت کمتر است، صنعتگران دچار بخشنامه‌های خلق الساعه هستند که به تعطیلی این واحد‌ها منجر شده است.

رضایی گفت: در ایران بودجه شامل دو بخش است، بخش اول متکی به درآمد‌های نفتی و بخش دوم متکی به درآمد‌های مالیاتی است، اقتصاددانان و فعالان اقتصادی البرز تلاش می‌کنند که این دو بخش را از هم جدا کرده و بیشتر به سمت درآمد‌های مالیاتی حرکت کنند، این مسئله کمک می‌کند تا تحت تاثیر مشکلاتی مانند نوسات ارزی دچار افت درآمدی نشویم.

او با بیان این که فکر نمی‌کنم فعال اقتصادی شناسنامه داری وجود داشته باشد که تمایلی به پرداخت مالیات نداشته باشد، افزود: مشکل ما این است که در جامعه فقط فشار‌های مالیاتی به فعالان اقتصادی شناسنامه دار وارد می‌شود.

رضایی گفت: وقتی فعالان اقتصادی برای رسیدگی به مسائل مالیاتی به نهاد مربوطه مراجعه می‌کنند، به این موضوع توجهی نمی‌شود که چه اتفاق‌هایی در طول یکسال گذشته صنعتگران را درگیر کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: انتظار ما این است که مسئله قطعی مدت دار برق واحد‌های صنعتی در زمان اخذ مالیات از صنعتگران و تولیدکنندگان مورد توجه قرار داده شود.

او  با اشاره به این که قطعی برق چند ساعته واحد‌های تولیدی موجب خرابی برخی مواد اولیه می‌شود، دانست گفت: برنامه‌ای هم که شرکت توانیر در مورد قطعی برق اعلام می‌کند به هیچ عنوان در زمان تعیین شده انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/ر. ن

برچسب ها: قطعی برق ، واحد صنفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.