سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علت خاموشی های اخیر برق در خراسان شمالی چیست؟

خاموشی‌های مداوم برق در استان مشکلاتی را برای مردم و مشاغل مختلف بوجود آورده است،از این رو صرفه جویی در مصرف برق یکی از راهکارهای اصلی برای عبور از ماه های پیک مصرف است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ضمن عذرخواهی از مردم استان در خصوص قطعی برق در روز‌های اخیر گفت:شبکه توزیع برق استان هیچ محدودیتی برای تامین برق مردم استان ندارد، اما از آنجایی که شبکه تولید برق یک شبکه بهم پیوسته و مرتبط است، محدودیت‌هایی در بخش تولید منجر به مدیریت اضطراری بار در استان و کشور شد.

صبوری افزود:تامین برق در کشور بر عهده مجموعه‌های تولید برق اعم از نیروگاه‌های حرارتی و نیروگاه‌های تجدید پذیر است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی محدودیت تولید نیروگاه‌های برقابی را یکی از عوامل خاموشی‌های اخیر دانست و افزود:با توجه به بارش‌های امسال ذخیره آب نیروگاه‌های برقابی با کاهش ۳۶ درصدی همراه بود و تولید برقابی در کشور ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ مگاوات بوده است.

او در ادامه عنوان کرد:سال گذشته نیروگاه‌های برقابی تا ۱۰ هزار مگاوات تولید برق داشتند که امسال با توجه به کاهش بارش‌ها پیش بینی تولید ۶ هزار مگاوات را داریم.

صبوری افزود: وجود ماینر‌ها یا دستگاه‌های رمز ارز در کشور یکی دیگر از عوامل خاموشی ها است که ۸ تا ۱۰ درصد برق کشور، حدود ۱۵۰۰ مگاوات را مصرف می‌کنند.

او گفت:از این میزان برق مصرفی رمز ارزها، ۳۰۰ مگاوات قانونی و ۱۲۰۰ مگاوات هم بصورت غیرقانونی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گرمای غیرمنتظره و زودهنگام هوا را از دیگر عوامل قطعی های اخیر  دانست و افزود:با توجه به گرمای شدید هوا، رشد ۲۱ درصدی مصرف برق در کشور و همچنین رشد ۱۶ درصدی مصرف برق را در استان شاهد هستیم.

به گفته صبوری در تازه‌ترین آمار در ۲ خرداد ۱۴۰۰، پیک مصرف کشور ۵۷ هزار مگاوات براورد شد که این میزان در سال گذشته ۴۳ هزار مگاوات بود.

او عنوان کرد:با توجه به عوامل گفته شده؛ مقدار از دست داده ظرفیت نیروگاه‌های برقابی، ۱۵۰۰ مگاوات رمز ارز‌ها و گرمای شدید و افزایش مصرف برق پیش بینی می‌شود در روز‌های پیش رو در تیرماه بین ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار مگاوات محدودیت تولید برق داشته باشیم.

صبوری در ادامه نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان را نیروگاه اصلی تولید برق در استان دانست و عنوان کرد:این نیروگاه با ظرفیت اسمی هزار و ۴۳۰ مگاوات است که در حال حاضر با تولید هزارو ۲۵۰ مگاوات فعالیت میکند و برق تولیدی آن علاوه بر خراسان شمالی در اختیار سایر استان‌ها نیز قرار می‌گیرد.

او اظهار کرد: در استان ۲ هزار ۵۰۰ دستگاه ماینر فعال وجود دارد که ۱۰ مگاوات برق مصرفی استان را به خود اختصاص داده اند.

صبوری از شناسایی ۳۲ مکان وجود رمز ارز و کشف ۶۶۴ دستگاه ماینر خبر داد و افزود:این کشفیات در اختیار نیروی انتظامی و مراجع ذیصلاح قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در پایان از مردم خواست؛ در مواقع لازم از دور کند کولر استفاده کنند همچنین در استفاده از کولر‌های گازی دمای آن را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند.

انتهای پیام/د

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.