سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی دبیر کل سازمان ملل از اقدام بلاروس در رهگیری هواپیما

آنتونیو گوترش خواستار تحقیق درباره رهگیری هواپیما و بازداشت روزنامه نگار مخالف از سوی دولت بلاروس شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد از رهگیری هواپیما و دستگیری یک روزنامه نگار مخالف از سوی بلاروس به شدت ابراز نگرانی کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به شدت از رهگیری هواپیما و دستگیری «رومان پروتاسویچ» روزنامه نگار مخالف از سوی بلاروس ناراحت و خواستار تحقیق کامل، شفاف و مستقل در مورد این حادثه شده است.

دوجاریک  تاکید کرد: دبیر کل سازمان ملل از تمامی کشورها خواسته تا در این تحقیقات همکاری کنند.

مقام‌های بلاروس روز یکشنبه یک هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» را وادار به فرود اضطراری کرده و بعد یک روزنامه‌نگار مخالف را که در پرواز حضور داشت، بازداشت کردند. این هواپیمای مسافربری که از آتن به مقصد لیتوانی پرواز می‌کرد به طور ناگهانی به سمت مینسک، پایتخت بلاروس تغییر مسیر داد و یک جنگنده میگ-۲۹ آن را اسکورت می‌کرد. پس از فرود، مقام‌های بلاروس «رومان پروتاسویچ» روزنامه نگار مخالف این کشور را بازداشت کردند.

همچنین در حالی که مقام‌های اروپایی، بلاروس را با اعمال تحریم‌های جدید تهدید کردند، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این فرود اجباری و بازداشت این روزنامه نگار را اقدامی شوکه کننده دانست و خواستار آزادی فوری پروتاسویچ شد و گفت دولت بایدن برای گام‌های بعدی با متحدانمان هماهنگ می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.