سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش محسوس میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در پیک اول کرونا، میزان مرگ و میر نسبت به مبتلایان ۵ درصد، در پیک دوم ۶ درصد و در پیک سوم ۱.۳ درصد بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طی سال‌های اخیر وزیر بهداشت بسیار در زمینه حل مشکلات و مسائلی که پیش روی خوزستان بود، تلاش کرد که جای قدردانی دارد و در پیک اول کرونا، میزان مرگ و میر نسبت به مبتلایان ۵ درصد، در پیک دوم ۶ درصد و در پیک سوم ۱.۳ درصد بود که این کاهش، نتیجه اجرای این طرح است.

او با بیان اینکه امروز بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک، بیمارستان دزفول و یک مگا ICU که تا حدود زیادی نیاز استان خوزستان به ICU را تامین می‌کند، افتتاح شده‌اند، افزود: اگر راهنمایی و حمایت‌های وزیر بهداشت و مدیران ارشد و معاونین نبود خوزستان دچار ضرر زیادی می‌شد.

ابول نژادیان بیان داشت: با راهنمایی وزیر بهداشت، در خوزستان طرحی اجرا شد که اگر اجرا نمی‌شد در تخت‌های بیمارستانی دچار مشکل می‌شدیم. در یک بازه زمانی ۵۰ تا ۷۰ تخت خالی در خوزستان داشتیم که با راهنمایی و حمایت مستقیم وزیر بهداشت طرح تزریق رمدسیویر برای درمان زودهنگام بیماران اجرا شد که با اجرای این طرح آمار مرگ و میر در کشور به صورت واضح کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: با توجه خاص به مجموعه دانشگاه‌های خوزستان، مردم به نحو شایسته‌ای از خدمات بهره‌مند شدند و کسی بدون تخت نماند و دچار مشکل اکسیژن نشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، در حالی که سه هفته پیش ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری بودند بنابراین آهنگ بیماران بستری کاهشی است و امیدواریم در ادامه راه نیز سرباز خوبی برای حوزه سلامت و خدمت‌گذار خوبی برای مردم شریف خوزستان باشیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.