سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لندن سفیر بلاروس را احضار کرد

انگلیس سفیر بلاروس را در پی بازداشت یک روزنامه نگار احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس سفیر بلاروس را در پی بازداشت یک روزنامه نگار احضار کرد.

به گفته دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس، این احضار به دلیل مجبور کردن هواپیمای مسافربری رایان ایر به فرود و بازداشت «رومان پروتاسویچ» یک روزنامه نگار مخالف بوده است.

وزیر خارجه انگلیس خطاب به پارلمان این کشور گفت: ما سفیر روسیه را احضار کردیم و وزیر همسایه اروپایی ما در حالی که ما داریم صحبت می‌کنیم، در حال انتقال این محکومیت است.

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد دولت انگلیس به هواپیمایی این کشور دستور داده است تا از حریم هوایی بلاروس اجتناب کنند؛ همچنانکه پروانه کاری شرکت هواپیمایی «بلاویا» که حامل پرچم بلاروس است را نیز به حال تعلیق درآورد.

از سوی دیگر، بلاروس اعلام کرد ما تصمیم گرفتیم سفیر لتونی را به دلیل اهانت به پرچم بلاروس اخراج کنیم.

بنابر گزارشها، بلاروس از سفیر لتونی خواسته است تا ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کند. پیش از آن، پایگاه خبری «صدای بلاروس» اعلام کرده بود سفیر لتونی در بلاروس به وزارت خارجه بلاروس احضار شده است.

پیشتر رسانه‌های خبری گزارش داده بودند مقام‌های بلاروس روز یکشنبه یک هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» را وادار به فرود اضطراری کرده و بعد یک روزنامه‌نگار مخالف را که در پرواز حضور داشت، بازداشت کردند. این هواپیمای مسافربری که از آتن به مقصد لیتوانی پرواز می‌کرد، به طور ناگهانی به سمت مینسک، پایتخت بلاروس تغییر مسیر داد و یک جنگنده میگ-۲۹ دوره شوروی آن را اسکورت می‌کرد. پس از فرود، مقام‌های بلاروس «رومان پروتاسویچ» را بازداشت کردند.

همچنین در حالی که مقام‌های اروپایی، بلاروس را با اعمال تحریم‌های جدید تهدید کردند، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این فرود اجباری و بازداشت این روزنامه نگار را «اقدامی شوکه کننده» دانست و خواستار آزادی فوری پروتاسویچ شد و گفت دولت بایدن «برای گام‌های بعدی با متحدانمان هماهنگ می‌شود.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
به ما چه