سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردا؛ بهره برداری از سه طرح بزرگ آبرسانی در هرمزگان

فردا سه شنبه در ارتباط تصویری با وزیر نیرو، سه طرح بزرگ آبرسانی در هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی  استاندار هرمزگان گفت: طرح ملی انتقال آب از سد سهران به گوهران و ۱۳ روستای مسیر با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان یکی از این طرح هاست.

فریدون همتی با اشاره به تامین آب پایدار برای روستاییان بویژه در مناطق کوهستانی و کم آب بشاگرد افزود: با بهره برداری از این طرح به بیش از چهار هزار نفر آبرسانی می‌شود.

او افزود: برای اجرای این طرح آبرسانی، سه باب ایستگاه پمپاژ، ۱۲ مخزن با ظرفیت نزدیک به هفت‌هزار متر مکعب، ۹۵ کیلومتر کلکتور اصلی و فرعی، ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع و دو حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.
کلکتور روش نوین لوله کشی است که موجب تقسیم یکنواخت و مساوی آب در همه بخش‌های ساختمان شده و به عنوان مرکز کنترل عملیات آب در ساختمان عمل می‌کند.

استاندار هرمزگان گفت: تصفیه خانه فاضلاب تیاب( قدیمی ترین بندرتجاری هرمزگان) و شبکه جمع آوری در این شهر بندری دیگر طرحی است که فردا به بهره برداری می‌رسد.

فریدون همتی افزود: این طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان ظرفیت خدمت رسانی به بیش از پنج هزار نفر را دارد.
به گفته او، ۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، دو کیلومتر خط انتقال، چهار ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۸۸۰ متر مکعب در شبانه روز در این طرح اجرا شده است.

همتی بهره برداری از آبشیرین‌کن مهدی آباد فین را دیگر طرح افتتاحی فردا عنوان کرد و افزود: این آب‌شیرین‌کن با ظرفیت۱۵۰ متر مکعب در شبانه روز و با اعتبار ۷ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.