سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری پاکستان با آمریکا برای حمایت از ادامه حضور این کشور در افغانستان

پاکستان در راستای حمایت از حضور نیرو‌های آمریکایی در افغانستان، اجازه دسترسی و پرواز بدون محدودیت را به هواپیما‌های آمریکا می‌دهد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اوربند نیوز، یک مقام پنتاگون دیروز یکشنبه از اجازه پاکستان برای پرواز و دسترسی بدون محدودیت به آسمان این کشور برای حمایت و تقویت حضور آمریکا در افغانستان خبر داد.

دیوید اف هلوی، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور هند و اقیانوس آرام، در کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا گفت که دولت آمریکا به دلیل نقش حیاتی این کشور در روند صلح افغانستان به همکاری با پاکستان ادامه خواهد داد.

هنگامی که اعضای کمیته برای توضیح موضع پاکستان در مورد آینده افغانستان از او سوال کردند، این مقام پنتاگون پاسخ داد: «ما به مذاکرات خود با پاکستان ادامه خواهیم داد. زیرا حمایت و کمک آن‌ها برای آینده افغانستان و برقراری صلح در این کشور بسیار حیاتی است.»

جو مانچین، سناتور آمریکایی، از هلووی سوال کرد: «آیا از شرکای منطقه‌ای ما و توانایی و تعهد آن‌ها برای بیرون راندن تروریست‌ها از منطقه اطمینان دارید؟»

هلوی در پاسخ به سوال مانچین گفت: «ما باید با شرکای محلی و منطقه‌ای خود همکاری داشته باشیم و می‌خواهیم به توسعه این توانایی‌ها و این مشارکت‌ها ادامه دهیم تا بتوانیم با تهدید‌های تروریست‌ها مقابله کنیم.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، چندی پیش اعلام کرد که تمام سربازان آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر افغانستان را ترک می‌کنند.

همزمان با آماده شدن سربازان آمریکایی برای خروج از افغانستان، طالبان حملات خود را در سراسر کشور افزایش داده و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده اند که ارتش افغانستان بدون کمک خارجی نمی‌تواند امنیت کشور را تأمین کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.