به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: در پی قطعیهای برق در سراسر کشور و اختلال در شبکه ارتباطی، اپراتورهای سیار ملزم شده اند امکانات دیزل ژنراتور و باطریهای پشتیبان برای تامین برق هاب سایتها و سایتهای BTS را تقویت کرده و در صورت نیاز، کمبود یا اختلال در باطریها را رفع کنند.
مجید حقی افزود: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادارات کل ICT در استانها نیز بایستی با بازدید و بررسی میدانی سایت ها، در صورت وجود مشکل در تجهیزات پشتیبانی برق، هماهنگی لازم را برای رفع آن انجام دهند. وی درباره تعامل با وزارت نیرو برای رفع مشکلات ناشی از قطعی برق گفت: از وزارت نیرو و شرکت توانیر درخواست کردیم در صورت امکان، قطعی برق به حداقل رسیده و در طول یک روز چند بار تکرار نشود. همچنین برنامه زمانبندی قطعی برق به طور شفاف اعلام شود تا اپراتورها متناسب با آن برنامه ریزیهای لازم را برای مدیریت و تامین برق سایتها و پایداری ارتباطات انجام دهند.
حقی با اشاره به اینکه زمان شارژ مجدد باطریهای پشتیبان برق پس از تخلیه شارژ، نسبتا طولانی (حدود ۱۰ تا ۱۵ ساعت) است، تاکید کرد: با توجه به اینکه تجهیزات یکسو کنندههای اپراتورها هم برق سایتها را تامین میکند و هم شارژینگ باطری را انجام میدهد، به همین دلیل اگر قطعیهای برق به تناوب و در بازههای زمانی کوتاه اتفاق بیفتد، تجهیزات پشتیبان برق سایتها نیز برای رفع مشکل کافی نیستند، به همین دلیل لازم است شرکت توانیر در تصمیم گیری برنامه زمانبندی قطعی برق، محدودیتهای تکنولوژی تجهیزات را در نظر بگیرند.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تصریح کرد: ضرورت استفاده از خنک کنندهها به ویژه در مناطق گرمسیر به علت بالا بودن دمای هوا نیاز دیگر اپراتورهاست که مستقیما توسط شبکه اصلی برق تامین میشود و از طریق باطریها هم قابل جبران نیست.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/