سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد ؛

جذب ۱۰۳ درصدی تسهیلات اشتغال محرومان کمیته امداد خراسان شمالی

الهی راد از جذب ۱۰۳ درصد اعتبارات اشتغال مددجویان تحت حمایت نهاد کمیته امداد استان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  بیان اینکه پارسال ۱۰۳ درصد اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان جذب‌شده است، گفت : هدف عمده این نهاد خودکفایی و کمک به ایجاد درآمد خانواده‌های تحت پوشش است لذا در این خصوص سه هزار و ۹۹۴ فرصت شغلی نیز ایجاد شد.


بیشتر بخوانید 


او میزان اعتبارات اشتغال پارسال را ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۱۷۴ میلیارد تومان این اعتبار در سرفصل‌های اعم از قرض الحسنه بانکی، منابع امدادی و اشتغال پایدار روستایی جذب شده است.

او افزود : با این اعتبار برای سه هزار و ۹۹۴ نفر از مددجویان این نهاد اشتغال ایجاد شده است.

الهی راد  ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی به مددجویان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل منابع داخلی کمیته امداد و هم‌افزایی این استان و ۱۵۳ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان آن نیز از محل تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.

او در ادامه به برنامه‌های این نهاد در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و ادامه داد: از این محل نیز ۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت‌شده است که در این بخش ۱۵۴ درصد رشد پرداخت تسهیلات را شاهد هستیم.

الهی راد طرح‌های اشتغال ایجادشده را در بخش‌های کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی عنوان کرد و گفت: میزان درآمد طرح‌های تحت نظارت در سال ۹۹، ماهانه دو میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی یاد آور شد: کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش را به کار گیرند در ازای استخدام هر یک نفر، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند. سقف این تسهیلات شامل استخدام ۵ مددجو می‌شود که البته تعداد مددجویان اگر پیش از آن هم باشد می‌توانیم تسهیلات ارائه کنیم به شرطی که نیرو‌هایی که استخدام می‌کنند حداقل سه سال در آن کارگاه مشغول کار باشند.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.