سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایید استاندارد ۱۵۰ باسکول مراکز خرید محصولات کشاورزی گلستان

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های استاندارد گلستان از آزمون ۱۵۰ باسکول مرکز خرید محصولات کشاورزی گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد جابر صفایی رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های استاندارد گلستان گفت: با توجه به آغاز خرید محصولات کشاورزی در استان از ابتدای خرداد ماه، این اداره کل، از فروردین ماه و پیش از شروع برداشت محصول، اقدام به آزمون باسکول‌های این مراکز ،کرده است.

او ادامه داد: تا کنون باسکول ۱۵۰ مرکز خرید در استان را مورد آزمون قرار داده است.

صفایی ادامه داد: این مراکز شامل واحد‌های تابعه تعاونی روستایی، سیلو‌های غله و خدمات بازرگانی، دانه‌های روغنی، کارخانجات آرد، مراکز خرید خصوصی و ... است.

او گفت: برداشت کلزا زودتر از گندم و جو انجام می‌شود و بنابراین، اولویت استاندارد آزمون باسکول‌های مراکز خرید کلزا است.
این مقام مسئول گفت: آزمون باسکول‌های مراکز خرید گندم، در اولویت بعدی آزمون‌های استاندارد قرار می‌گیرند.

رئیس اداره اوزان و مقیاس‌های استاندارد گلستان گفت: اعطای مجوز به مراکز خرید دولتی که نسبت به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اقدام می‌کنند، منوط به دریافت گواهی قبولی در آزمون باسکول است و از این رو، کشاورزان می‌توانند از مورد تایید بودن باسکول‌های این مراکز، اطمینان داشته باشند.

محمد جابر صفایی با بیان اینکه مراکز خرید باید گواهی قبولی باسکول را در معرض دید عموم نصب کنند گفت: چنانچه گلستانی‌ها با باسکولی مواجه شدند که بدون گواهی استاندارد در حال بهره برداری است، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه دریافت گزارشات مردمی به شماره ۳۰۰۰۱۵۱۷ گزارش کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.