سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر ضرورت شناسایی چالش‌ها و عوامل مؤثر در رشد جمعیت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شناسایی چالش‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها و عوامل مؤثر در رشد جمعیت چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای راهبردی جمعیت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر دستگاه‌های اجرایی استان به منظور عملیاتی کردن و اجرای سیاست‌های مقام معظم رهبری برای افزایش جمعیت اقدام کرده‌اند، این موضوع هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

او جمعیت را مؤلفه اصلی قدرت و امنیت اعلام و اضافه کرد: بررسی‌های علمی از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان در خصوص علت‌های اصلی افزایش سن ازدواج، رشد نرخ طلاق و کاهش ازدواج انجام و نتیجه یافته‌ها به همراه راهکار‌های کاهش این مشکلات هر چه سریع‌تر اعلام شود.


بیشتر بخوانید


مردانی افزایش جمعیت را دارای ۲ جنبه فرصت و تهدید دانست و افزود: جمعیت کارآمد، تربیت یافته و متناسب با ظرفیت‌های مطرح به‌عنوان فرصت و نبود برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت، یک تهدید جدی به شمار می‌رود.

او ادامه داد: با توجه به واقعیت‌های جامعه، فرصت‌ها و پتانسیل‌های کشور و استان، افزایش جمعیت یک فرصت مطلوب است.

مردانی گفت: به همین منظور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با افزایش جمعیت در سطح ملی و استانی باید برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را منطبق بر واقعیت‌های موجود در این بخش ارائه دهند.

او افزود: شناسایی چالش‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها و عوامل مؤثر در رشد جمعیت چهارمحال و بختیاری در دستور کار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد و نتایج آن پس از اولویت‌بندی و تصویب در شورای راهبردی جمعیت استان برای اجرا ابلاغ شود.

مردانی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در این حوزه اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.