سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام‌های تبریک مسئولان خوزستان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

مسئولان خوزستان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای سالروز آزادسازی خرمشهر از دست نیرو‌های رژیم بعث عراق در سال ۱۳۶۱ را تبریک گفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر به دست رزمندگان و شهدا در سال ۱۳۶۱ است، برای آزادسازی این شهر که به دست نیرو‌های عراقی افتاده بود، عملیات غرورآفرین بیت المقدس در ۳ مرحله و به مدت ۲۵ روز اجرایی شد و خونین شهر آزاد شد. به همین مناسبت مسئولان خوزستان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای این روز بزرگ و ملی را تبریک گفتند.

حماسه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی

در پیام رضا قیصی پور مدیر کل استاندارد استان خوزستان آمده است؛

حماسه آزادسازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی در تاریخ پراز فراز و نشیب ایران اسلامی به‌شمار می‌آید که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.

سالگرد حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر، روز ملی مقاومت و یادآور نقطه عطف سال‌های روشن دفاع مقدس و روز‌های غریبِ اتکای مظلومانه آسمانی‌ترین انسان‌های که گمنامی جهاد در راه خدا و فضیلت‌های معنوی دفاع از شرف و نوامیس و ارزش‌های مقدس این خاکِ پاک را بر مادیات و شهرت دنیوی ترجیح داده و به سرافرازیِ ماندگار، پیوند خوردند، بی تردید سوم خرداد و سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران، ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.

اینجانب سالروز این نصر عظیم الهی را به خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، و به ویژه دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس و کارکنان و ایثارگران اداره کل استاندارد استان خوزستان تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون همه ملت ایران را در مسیر پاسداشت این نقطه عطف از تاریخ انقلاب اسلامی ایران در سایه رهبری‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سوم خرداد، بزرگترین حادثه تاریخ معاصر ایران

در پیام امید صبری پور سرپرست فرمانداری شادگان آمده است؛

سوم خرداد، یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان خمینی کبیر است که فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سوم خردادماه سال ۶۱ یکی از مهمترین نقاط عطف تاریخ جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس است که توانست بزرگترین حادثه تاریخ معاصر کشور را رقم بزند و صدام و رژیم بعثی عراق را که از سوی ابرقدرت‌های جهان حمایت می‌شد از پای در آورد و خرمشهر، شهر خون آزاد شود.

تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران، مملو از رویداد‌هایی است که هر یک به عنوان تابلوی افتخاری ثبت شده است. در این میان، حماسه آزادسازی خرمشهر، نقطه عطفی است که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید. این فتح بزرگ، برگ زرینی از تاریخ پر افتخار کشورمان و جلوه‌ای از ایمان، دینداری و مجاهدت ملت قهرمان ایران است.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و ۸ سال جنگ تحمیلی فرارسیدن سوم خرداد، سالروز فتح غرور آفرین خرمشهر را به خانواده معظم شهدا، ایثارگران و دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس به ویژه مردم شهید پرور شهرستان شادگان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزد منان برای ملت بزرگ ایران اسلامی سلامتی و سربلندی مسئلت می‌نمایم.

سوم خرداد نتیجه وحدت و مقاومت ایران

در پیام سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه آمده است؛

سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر است، رویدادی عظیم و به یاد ماندنی و نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی، نشانگر شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، خمینی کبیر (ره) است که فرمود: "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

آزادی خرمشهر نتیجه وحدت، همدلی و یکپارچگی نیرو‌های مسلح کشور، ارتش، سپاه و بهره‌گیری ازظرفیت‌های عظیم نیرو‌های بسیج بود، که باعث تغییر معادلات، باور‌ها و ذهنیت‌ها در مورد توانایی و قابلیت‌های نظام جمهوری اسلامی شد و با نصرت الهی و با صلابت و از خود گذشتگی رزمندگان رشید اسلام، به منصه ظهور رسید.

در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، این حماسه ماندگار را همراه با یاد، نام و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و همه مردم سرافراز ایران، خانواده معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس و شهیدان و رزمندگان دلیر شهرستان امیدیه و عملیات بیت المقدس گرامی داشته و بر همه آنان که در صیانت از ارزش‌های ناب اسلامی قدم بر می‌دارند درود می‌فرستیم.

توفیقات رهروان صدیق در مسیر معرفی و پاسداشت این نقطه عطف از تاریخ عزت جمهوری اسلامی ایران را از درگاه ایزدمنان مسئلت می‌نمایم.

سالروز آزادسازی خرمشهر هرگز فراموش نمی‌شود

در پیام حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران آمده است؛

حماسه مقاومت ارتشیان، پاسداران، تکاوران، سربازان پادگان دژ و مردم مقاوم در روز‌های آغازین جنگ تحمیلی در دفاع از شهر خرمشهر، حادثه‌ای بی نظیر در دفاع مقدس است که هرگز فراموش نمی‌شود.

رزمندگان سلحشور اسلام با پیروی از پیر مراد خود حضرت امام خمینی (ره) پای در نبردی نابرابر با دشمن گذاشتند و با گذر از۵۷۵ روز و شب عاشورایی سربلند از این آزمون بیرون آمدند و خرمشهر شهر خون در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ در عملیات ظفرمند بیت المقدس از اسارت دشمن بعثی آزاد شد.

بی تردید سوم خرداد فرصت ارزشمندی برای بازشناسی تاریخ بلند پایداری و ایستادگی ملت شریف ایران در دوران حماسه هشت سال دفاع مقدس است و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، نماد وحدت و همبستگی ملی، غیرت و شرف، جانفشانی و مجاهدت، دفاع از استقلال و حفظ ارزش‌ها و... برای همیشه بر تارک این سرزمین مقدس خواهد درخشید و به یادگار خواهد ماند.

با گرامیداشت این روز خاطره انگیز و غرور آفرین و تعظیم در مقابل خانواده‌های معظم شهیدان و یادگاران دفاع مقدس، امید است به فضل پروردگار در راه نشر و انتقال فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی به نسل آینده و تلاش در عرصه‌های خدمت به مردم کوشا و سربلند باشیم.

آزادسازی خرمشهر یادگاری در حافظه تاریخ معاصر ایران

در پیام حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان آمده است؛

تاریخ پر فروغ انقلاب اسلامی ایران، مملو از افتخارات و برگ‌های زرینی است که هر یک گواهی روشن بر استقلال، عزمت، سربلندی و استقامت این ملت بزرگ است. در این میان سوم خرداد ماه، سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان و روز مقاومت، ایثار و پیروزی یکی از افتخاراتی است که تا همیشه همچون ستاره‌ای درخشان بر پهنه آسمان این مرز و بوم می‌درخشد.

سوم خرداد، گنجینه عظیمی از نماد فرهنگ اصیل اسلامی، خداشناسی، خداپرستی، ایستادگی، مقاومت و مبارزه با متجاوزین به شمار می‌رود که با مدد الهی و صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، حماسه آزادسازی «خرمشهر» به وقوع پیوست که عظمت آن برای همیشه در حافظه تاریخی ملت ما به یادگار خواهد ماند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)، سردار مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و دیگر شهدای عزیز و بزرگوار انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت، سالروز این نصر عظیم الهی و روز ملی مقاومت را به خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران، ملت بزرگ ایران، مردم خوزستان و همکاران معزز قضایی و اداری دستگاه قضایی استان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

از خداوند متعال عزت، عظمت، پیشرفت، اقتدار و سرافرازی روز افزون برای کشور عزیزمان ایران اسلامی در ظل توجهات و عنایات حضرت ولیعصر (عج) و تحت رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) مسئلت دارم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.