سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست مخابرات منطقه زنجان:

بیش از ۲۵ درصد از تلفن‌های ثابت در زنجان فاقد کارکرد است

میری سیاهی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد از تلفن‌های ثابت استان زنجان بدون کارکرد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، میری سیاهی سرپرست مخابرات منطقه زنجان با بیان اینکه اقدامات خوبی برای پوشش اینترنت در استان زنجان و دسترسی بیشتر به خدمات انجام شده است، گفت: در حال حاضر بالای ۸۷ درصد از روستا‌های با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار استان زنجان، از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

او افزود: یک هزار و ۱۰۰ زنجانی نیز سرویس اینترنت پرسرعت را از طریق فیبر نوری دریافت می‌کنند.

میری سیاهی تعداد مشترکین مخابرات را ۳۳۰ هزار مورد و ADSL را ۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همچنین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز از خدمات تلفن همراه در استان زنجان بهره‌مند هستند.

سرپرست مخابرات منطقه زنجان با بیان اینکه تعداد سایت‌های تلفن همراه در زنجان ۵۶۵ مورد است، ادامه داد: ۷۵ درصد از این سایت‌ها به خدمات ۳ G دسترسی دارند.

میری سیاهی با بیان اینکه اقدامات متعددی در زمینه حوزه‌های مخابراتی انجام شده است، افزود: در طول یک سال گذشته ۳۰ پروژه با ۸۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.

او ادامه داد: در ۱۸ سال گذشته مخابرات افزایش تعرفه در حوزه تلفن ثابت نداشته است؛ این در حالی است که استفاده از تلفن ثابت و میزان کارکرد‌های آن، به شدت روند نزولی دارد و هم اکنون بیش از ۲۵ درصد از تلفن‌های ثابت استان زنجان فاقد کارکرد هستند.

سرپرست منطقه مخابرات زنجان  درباره خدمت‌رسانی به شهرک‌های جدیدالتأسیس گفت: آنتن دهی به شرکت‌ها از اولویت‌های مخابرات است، اما نکته این است که قبل از ساخت شهرک باید بستر‌های لازم در این باره ایجاد شود و مناطقی را که فاقد امکانات شبکه تلفن ثابت هستند، در برنامه داریم و به تدریج و متناسب با منابع مالی و تجهیزات طرح‌ها را اجرا می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.