سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش وپرورش کرمان خبرداد؛

جذب ۶ هزار معلم در کرمان/ کمبود فضای آموزشی در استان

اسکندری گفت: به منظور جبران کمبود معلم در کرمان،از پارسال تا کنون ۶ هزار نیروی انسانی در سراسر استان جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در اولین جلسه شورای آموزش وپرورش استان در سال جدید با حضور علی زینی وند استاندار کرمان با گرامی داشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: امسال ۱۳ معلم نمونه در استان کرمان داشته ایم که به صورت مجازی با حضور رییس جمهور واستاندار کرمان از آن‌ها تجلیل شد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان افزود: به منظور جلوگیری از کمبود معلم در سطح استان از پارسال تا کنون ۶ هزار نیروی انسانی جذب آموزش وپرورش شده اند.

 اسکندری نسب با بیان اینکه تقریبا ۱۰۰ درصد نیرو‌های بومی در شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان به کار گرفته شده است، گفت: پیرو شعار، هیچ کلاسی بدون معلم وهیچ دانش آموزی بدون کتاب، با جذب نیرو‌های جدید، در سال تحصیلی جدید مشکلی با نبود نیروی انسانی نخواهیم داشت.

او افزود: برای برگزاری آزمون‌های حضوری پایه‌های نهم ودوازدهم، ۴۹ درصد حوزه‌های امتحانی را افزایش داده ایم و تاکنون مشکلی نداشته ایم.

اسکندری نسب با اشاره به شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش ها، گفت: در این خصوص سه اطلس تهیه شده است که اطلس اول، شامل پوشش تمام دانش آموزان، اطلس دوم کیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری و اطلس سوم در زمینه نظارت، ارزیابی و کنترل همه برنامه‌های سطح آموزش و پرورش است.

همچنین عباس ضیاء معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه جلسه، گفت: ثبت نام در مدارس عادی و هیات امنایی الکترونیکی بوده و نیازی به حضور اولیا نیست و ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید افزایش چشمگیری داشته است.

ضیا تصریح کرد: تاکنون،۹۳۷ نفر در پایه اول ۶۱۹ نفر در پایه هفتم و هزارو ۳۶۱ دانش آموز در پایه دهم افزایش ثبت نام داشته ایم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان با اشاره به آمار دریافت شده از ثبت احوال عنوان کرد: ۶۵هزار و ۴۲۸ دانش آموز کلاس اولی در استان کرمان بایستی ثبت نام کنیم که احتمال می‌دهیم قریب ۵۰۰۰ دانش آموز از اتباع خارجه باشند.

او افزود: ثبت نام در پایه اول ابتدایی به دلیل سنجش دانش آموزان نیاز به مراجعه حضوری داشته و در صورت برگزاری حضوری کلاس‌ها در سال تحصیلی پیش رو به علت کمبود فضای آموزشی، با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان درخصوص کمبود اعتبار دانشگاه علوم پزشکی در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح‌های عملیاتی و پیشنهادات ساماندهی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان باید به صورت هدفمند در دفتر اجتماعی استانداری و کارگروه‌ها مطرح شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: باید از تجربه دیگر استان‌ها در این حوزه بهره گرفت و از هر طرح عملیاتی برای کنترل و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان به ویژه در حوزه اعتیاد استقبال خواهدشد.

استاندار کرمان به تولید محتوا در حوزه سلامت روان دانش آموزان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان را مسئله مهمی دانست وافزود: برخی مداخلات می‌تواند آمار آسیب‌های اجتماعی را به طور محسوسی کاهش دهد البته برخی مداخلات بازده آن طولانی مدت بوده و برخی مداخلات سطحی است و باید به طور جد مورد توجه قرار داد.

زینی وند بیان کرد: طرح‌های مشترک در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی با کمک ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید ارائه شود لذا، نگران تامین اعتبار اجرای این طرح‌ها نباشید.

او با بیان اینکه طرح عملیاتی برای حل آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش آموزی استان وجود ندارد تصریح کرد: با کلی گویی مخالفم و در بحث آسیب شناسی معضلات دانش آموزان باید کار عملیاتی انجام شود و نگران تامین بودجه آن نباشید.

او درخصوص آمار و گزارشات ارائه شده در این نشست، بیان کرد: از ارائه آمارو کلی گویی بایستی پرهیز شود چراکه شورای آموزش و پرورش استان محل تصمیم گیری و تصویب مصوبه است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.