سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۴۰ درصدی مصرف انرژی با استفاده از پنل‌های خورشیدی

مدیر عامل شرکت دادمان یزد از کاهش ۴۰ درصدی مصرف انرژی با بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا داد، مدیرعامل شرکت دادمان یزد، گفت: کارشناسان و تیم فنی این شرکت با حضور در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد و با بهره گیری از استاندارد‌های روزِ جهانی و ملی، فناوری‌های دوستدار محیط زیست و کاهش هزینه‌ها در کنارِ بازدهی بالا موفق به ارایه طرح‌های تحقیقاتی متفاوتی در خصوص نقش نیروگاه‌های خورشیدی در ادارات و سازمان‌های دولتی شدند که این امر منجر به کاهش مصرف انرژی به میزان ۴۰% در ساعات پیک در ماه‌های گرم سال شده است.

او افزود: هدف اصلی این شرکت احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر روی سقف سوله‌های کارخانجات صنعتی است و واحد‌های صنعتی در حدود ۳۰ درصد برق کشور را مصرف می‌کنند، به این ترتیب پتانسیل احداث ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی بر روی سقف سوله‌های صنعتی وجود دارد.

عضو هیات موسس و مدیر کارگروه نیروگاه‌های خورشیدی درشهرک‌های صنعتی کشور خاطرنشان کرد: در صورت بالفعل شدن این پتانسیل کمک شایانی به وزارت نیرو در تامین برق کشور و پیک زدایی به خصوص در ماه‌های گرم می‌شود و همچنین منبع درآمد جدید و مطمئن برای واحد‌های صنعتی از طریق تولید و فروش برق سبز به وجود می‌آید.

داد افزود: این شرکت با بهره‌گیری از مشاورانی از کشور‌های آلمان و چین که جزء سازندگان برتر تجهیزات خورشیدی در سطح بین المللی هستند به حوزه نیروگاه‌های خورشیدی (مسکونی، تجاری و صنعتی) ورود پیدا کرده و با بالاترین کیفیت، خدماتی مانند طراحی، مشاوره، تامین تجهیزات، نصب و بهره برداری، تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.