سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۵۰ درصدی آب پشت سد‌های خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: آب جمع شده پشت سد‌های خراسان رضوی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون میزان آب ذخیره شده در پشت سد‌های خراسان رضوی ۶۸۱ میلیون مترمکعب است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته هزار و ۱۹۸ میلیون متر مکعب بوده است.


او افزود: کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری بحث اهمیت طرح نجات آب کشاورزی را به یکی از مباحث مهم در حوزه مدیریت تبدیل کرده است.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی  ادامه داد: در سالی که میزان بارندگی خراسان رضوی ۶۵ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، گرمای زودرس هوا نیز مزید بر علت، افت سطح آب در آبخوان‌های استان به دلیل برداشت از سفره‌های زیرزمینی توسط چاه‌های کشاورزی و شرب شده است.


بیشتر بخوانید



علایی بیان کرد: خراسان رضوی به جهت شرایط اقلیمی جزو مناطق خشک و نیمه خشک کشور محسوب می‌شود و بیشترین اتکای آن در تامین آب به منابع آب‌های زیرزمینی است.

 

او تصریح کرد: در سال‌های خشک میزان اتکای تامین آب خراسان رضوی به آب‌های زیرزمینی حدود ۹۵ درصد است که این موضوع فشار زیادی را به سفره‌های زیرزمینی وارد می‌کند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی  تاکید کرد: وجود ۱۶ هزار ۵۴۴ حلقه چاه مجاز با برداشت سه هزار و ۹۰۹ میلیون مترمکعب و همچنین پنج هزار و ۱۴۳ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده با برداشت ۱۳۱ میلیون مترمکعب در سال، دلیلی بر کاهش بیش از حد ذخایر آب‌های زیرزمینی است.


منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.