سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاطرات شیرزن اراکی از سوم خرداد و دفاع مقدس

اکرم زین العابدین جانباز ۷۰ درصد اراکی خاطرات سوم خرداد و دفاع مقدس را بیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  روز سوم خرداد ۱۳۶۱ و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران و یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روز‌های انقلاب اسلامی ایران است.

در این روز شهر مقاوم خیز خرمشهر که پس از ۵۷۸ روز اشغال، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

خانم اکرم زین العابدین، شیرزن اراکی و جانباز ۷۰ درصد که در ۸ سال دفاع مقدس همچون زنان دیگر پا به پای مردان در پشت جبهه‌های دفاع از وطن تلاش کرده در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، خاطرات سوم خرداد تا روز جانبازی اش را بیان کرد.

او با بیان اینکه امروز تنها حسرتش فقط برای این است که چرا شهید نشده است افزود: سوم خرداد ۶۱ که خرمشهر در عملیات رزمندگان اسلام  آزاد شد  را خوب به یاد دارم برای اینکه برادر همسرم در این عملیات به درجه رفیع شهادت نایل شد.

این شیرزن اراکی که در سن ۳۵ سالگی در کنار تربیت مادرانه ۳ فرزند پسرش به مقام جانبازی ۷۰ درصد رسید افزود: در دوران دفاع مقدس مساجد تنها سنگر بانوان برای کمک به جبهه‌ها بود.

او بیان کرد: در دوران دفاع مقدس بانوان همچون او علاوه بر وظیفه مادری شان در پایگاه‌های بسیج مساجد برای بسته بندی موادغذایی، دوخت و بافت لباس برای رزمندگان هم فعالیت می‌کردند.

خانم زین العابدین که با وجود جانبازی از ناحیه سر روزگار دفاع را خوب یادش می‌آمد گفت: روزی که آن حادثه تلخ بمباران رخ داد در حال شیردادن به کودک ده ماه ام بوده که بمب‌های تدارک دیده شده غربی‌ها مادرانه اش را برای دو فرزند جانبازش رقم زد.

اکرم زین العابدین در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۶۵ به درجه جانبازی (شهیده زنده) رسیده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
کاش مبسوط تر بود گفت گو