سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی راه ها با حذف نقاط حادثه خیز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۱۳ نقطه حادثه خیز پر هزینه در استان ایمن سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد نصیری راد گفت: برای ایمن سازی هریک از این ۱۱۳ نقاط حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد حداقل یک میلیارد تومان هزینه شده است.

نصیری راد افزود: ۱۲ مورد از این تعداد نقطه حادثه خیز با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۳۹۹ ایمن سازی شده است.  

او تاکید کرد:کیلومتر۳۴ جاده یاسوج بابامیدان،ورودی شهر چرام،پل دوم باشت،ورودی شهر دهدشت و کیلومتر ۶۵ محور یاسوج بابامیدان از جمله نقاط حادثه خیز ایمن سازی در پارسال بوده است.

نصیری راد همچنین از رفع نقاط حادثه خیز زود بازده ارزان قیمت در ۵۴۲ نقطه کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۲ تاکنون خبر داد.

او عنوان کرد: خط کشی سه هزار کیلومتر جاده اصلی،اجرای جداکننده فیزیکی به طول ۲۰ کیلومتر،۱۰ کیلومتر احداث راه،۳۰ کیلومتر آسفالت و ۳۰ کیلومتر لکه گیری از مهمترین خدمات انجام شده اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده استان در پارسال بوده است.

نصیری راد اضافه کرد: پارسال در مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی، نگهداری و توسعه راه های ارتباطی از سوی اداره کل راهداری،حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد.

او ابراز داشت: این استان دارای بیش از ۶ هزار کیلومتر جاده است که از این میزان ۲هزار و ۲۱۷ کیلومتر راه روستایی آسفالت،۷۰۵ کیلومتر راه روستایی شوسه،هزار و ۴۷۱ کیلومتر آن نیز راه روستایی خاکی است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌ های کویری است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار تن جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.