سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، جاری شدن سیره رضوی است

مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی گفت: هدف اصلی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) جاری کردن سیره رضوی در جامعه است.




به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جمال رستم زاده مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با تداوم برگزاری قطعا تبدیل به یک نقطه عطف برای بالندگی سیره رضوی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه باید از ابزار رسانه در این مسیر و برای نیل به مقصود بهترین بهره گرفته شود افزود: امروز شاهد هستیم که رسانه‌ها تبدیل به یک گروه مرجع شده‌اند و اثرگذاری آن‌ها متاثر از تغییرات تکنولوژیک بیش از هر زمان دیگری است و باید از این بستر برای ترویج سیره ائمه اطهار (ع) بهره گرفت.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه مفاهیم طرح شده در سیره رضوی در بسیاری از مسائل و معضلات اجتماعی امروز کارساز است، ادامه  داد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در نخستین دوره برگزاری خود تلاش کرد خلاء موجود در این زمینه را که ناشی از غفلتی تاریخی در حوزه پردازش مفاهیم رسانه‌ای سیره رضوی است را پر کند.

رستم زاده با تاکید بر اینکه جشنواره با توجه به نخستین دوره برگزاری آن کارنامه‌ای فراتر از انتظار را ایجاد کرد، بیان کرد: در حوزه خبر شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان رسانه‌ای سراسر کشور بودیم و همچنان نیز بر این باور هستم که در سال‌های بعد با توجه به گسترش بیشتر فراخوان جشنواره تعداد آثار ارسالی به صورت تصاعدی افزایش خواهد داشت.

او تصریح کرد: با این وجود در بخش خبر تمامی معیار‌های حرفه‌ای داوری را لحاظ کردیم و ترکیب داوران جشنواره خود موید این بود که معیار‌های سختگیرانه و حرفه‌ای برای آثار اعمال شده است.

مدیر خبر و رسانه‌های نوین آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ماهیت خبر با توجه به کوتاه بودن و فراگیر بودنش می‌تواند قالبی بسیار مناسب و متناسب با اشاعه سیره رضوی باشد، تاکید کرد: بسیاری از اخبار ارسالی به این جشنواره با محور اتفاقاتی بود که در حرم رضوی رخ می‌داد و البته که باید دامنه شمول اخبار گسترده‌تر شود و از محدوده جغرافیایی حرم رضوی خارج و اخباری در سراسر کشور با محوریت امام هشتم شیعیان مدنظر قرار گیرد.

رستم زاده اظهار کرد: علاوه بر این اخبار مرتبط با سیره رضوی باید در عین کوتاه بودن که متناسب با ذائقه مخاطب امروز است دارای جامعیت باشند.

او افزود: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با پیشینه فعلی می‌تواند در ادوار بعدی یک نقطه عطف برای سیره رضوی باشد و می‌توان با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی آن زمینه‌ای برای تعامل مداوم با مخاطبان و خلاقان و تولیدمحتوا کنندگان این حوزه ایجاد کرد.

 نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اهداف گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ والای رضوی در عرصه‌های مختلف، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیره رضوی، حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در حوزه معارف رضوی برگزار شد.

 

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.