سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عکس‌های بینظیر و منتخب محیط زیست از سراسر جهان

پرنس آلبرت شاهزاده موناکو، برندگان جایزه عکاسی محیطی ۲۰۲۱ را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس بنیاد شاهزاده آلبرت دوم موناکو، PA2F مسابقه‌ جدید عکاسی محیط زیستی راه‌اندازی کرد که داوری آن با سه موضوع مختلف انجام شد. حیات وحش در بحران، حیات وحش باورنکردنی و دلایل امیدواری سه رویکردی بود که عکاسان، تصاویر خود را با محوریت آن برای بنیاد ارسال کردند. این مسابقه با هدف حفاظت از تنوع زیست محیطی، مدیریت منابع آب و بررسی اثرات تغییر اقلیم برگزار شد که امسال بیش از ۵۷۰۰ اثر از عکاسان سراسر جهان در آن شرکت کردند.


بیشتر بخوانید


در ادامه تعدادی از این عکس‌های برگزیده را مشاهده می‌کنید:

عنوان عکس: گوریل کنار آب
نام عکاس: کاتلین ریکر
مکان عکاسی: اوگاندا

جایزه بزرگ بنیاد پرنس به عکاس این تصویر تعلق گرفت. این تصویر یک گوریل جوان و دوست داشتنی را در کنار آب در اوگاندا نشان می دهد. به گفته این عکاس ، در زبان سواحیلی( Swahili ) ، گوریل ساکن در کوه را "تابو" می نامند که به معنی دردسر است.

 

عنوان عکس: جنگل سحرانگیز
نام عکاس: لینکلن مک گرگور
مکان عکاسی: استرالیا

لینکلن مک گرگور با این عکس او توانست مقام اول را در گروه حیوانات وحشی شگفت انگیز به خود اختصاص دهد. این تصویری از یک خون آشام است که در میان درخشش جنگل و زیر نور قارچ‌های درخشان در حال راه رفتن است. به گفته عکاس، این پدیده تنها در بعضی از زمان‌های سال رخ می‌دهد که قارچ‌ها در تاریکی می‌درخشد.

 

"عنوان عکس: ردپای زندگی در قلمرو مرگ
نام عکاس: ماکسیم سایاپین
مکان عکاسی: سواحل مدیترانه"

ماکسیم سایاپین یک عکاس با استعداد است که توانست با یک عکس حیات وحش در بحران، مقام اول این گروه را به دست آورد. این عکس یک لانه پرنده متروک را نشان می دهد که در سواحل مدیترانه از زباله ساخته شده است. این تصویر، نقش انسان در تخریب طبیعت را محکوم می‌کند.

 

"عنوان عکس: گوزن در بزرگراه
نام عکاس: امانوئل Rondo
مکان عکاسی: فرانسه"

این عکس در بخش "دلیلی برای امید" مقام اول را از آن خود کرد. این نوع ساختار در برنامه ریزی شهری که در تصویر مشاهده می‌کنید به حیوانات امکان زندگی آزاد و ایمن در شهر را می‌دهد و افراد و وسایل نقلیه نمی‌توانند مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد کنند.

 

"عنوان عکس: دور از چشم
نام عکاس: میچل لوئیس
مکان عکاسی: انگلیس، لندن"

عکاس در این تصویر با سوژه کردن یک گوزن قرمز، رای عمومی در این گروه را به دست آورد. این تصویر که در پارک ریچموند لندن گرفته شده، گوزنی را نشان می‌دهد که در میان سرخس‌های مرده پنهان شده و گله‌ای از گوزن‌های ماده را تماشا می‌کند.

 

"عنوان عکس: اسیر
نام عکاس: ماکسیم آلیاگا
مکان عکاسی: مالزی"

این عکس تاثیر برانگیز در بخش عکاسی حیات وحش در بحران توانست کسب رتبه کند. در این عکس، اورانگوتان‌های جوان از مادران خود جدا شده و به عنوان حیوانات خانگی در بازار سیاه فروخته می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.