سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش تاثیرگذار شورا‌های حل اختلاف در پیشگیری از اطاله دادرسی

معاون قضایی توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: بهره و استفاده از ظرفیت بالقوه شورای حل اختلاف نقش تاثیرگذاری در پیشگیری از اطاله دادرسی دارد.

علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: نقش شورا‌های حل اختلاف در پیشگیری از اطاله دادرسی تاثیرگذار است و اگر بخوبی از ظرفیت شورای حل اختلاف برای صلح و سازش در مختومه کردن پرونده‌ها توسعه بیشتری یابد علاوه بر کاهش ورودی پرونده به دادسرا‌ها و دادگاه‌ها از اطاله دادرسی پیشگیری می‌شود.

او افزود: باید با برنامه ریزی و راهکارا‌های مناسب اقداماتی در خوزستان انجام شود تا بر اساس سند تحول قضایی در یک روند پایدار به کاهش ورودی، کاهش اطاله دادرسی و تعداد پرونده‌های مسن و افزایش رضایتمندی مردم از شورا‌های حل اختلاف خوزستان دست پیدا کنیم.

باوی بیان داشت: اطاله دادرسی و مسن شدن پروند‌ه‌ها ناشی از عوامل متعددی است که با بازشناسی و اولویت‌بندی علل و برنامه‌ریزی دقیق بر روی ریشه‌های این چالش می‌توان در بازه زمانی تعیین شده به حل آن امیدوار بود.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خواستار سرعت دهی در روند رسیدگی به پرونده‌ها و پرداختن به اقدام‌های فرهنگی در شورا‌های حل اختلاف استان شد و بر لزوم رفع مشکلات و نیازمندی‌های شورا‌های حل اختلاف تاکید کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: از آنجایی که عمده وظیفه شورا‌های حل اختلاف تلاش برای رفع منازعات، ایجاد صلح وسازش و اصلاح ذات البین عنوان شده است باید مشکلات و موانع آن رفع و مورد حمایت بیشتر قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.