سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

پیک چهارم کرونا هنوز تمام نشده، وضعیت شکننده است

جمالیان گفت: هر چند روند موج چهارم کرونا نزولیست، اما پیک چهارم هنوز تمام نشده است.

دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشه  نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان  مرکزی در گفت و گو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: وضعیت فعلی کرونا در استان بسیار شکننده است و با کوچکترین غفلت مجددا شیب چهارم روند صعودی به خود خواهد گرفت.

جمالیان افزود: متاسفانه استان‌های جنوبی کشور مجددا دچار پیک افزایشی شده اند و این نشان دهنده‌ی وضعیت ناپایدار این بیماری و شکنندگی وضعیت دارد و ممکن است استان مرکزی نیز دچار آن شود.

او با تاکید به اینکه محدودیت‌های هوشمند باید همچنان ادامه داشته باشد اضافه کرد:تجربه نشان داده که با همکاری فرمانداران و سایر مسئولین و دستگاه‌ها می‌توان شرایط این بیماری را در وضعیت پایدار و ثبات نگه داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به تعطیلات نیمه خرداد پیش رو گفت: با توجه به اینکه احتمال انجام سفر در این تعطیلات وجود دارد وب رخی‌ها برای آن برنامه ریزی می‌کنند، باید از الان برای این تعطیلات برنامه ریزی کرد تا افزایش آمار ناشی از این سفر‌ها سلامتی هم استانی هایمان را تهدید نکند.

او ادامه داد: طبق شنیده‌ها و گزارسات واصله متاسفانه جلسات تبلیغاتی انتخاباتی با تعداد نفرات بالا در خانه‌ها و مکان‌های سربسته در حال تشکیل است که اینگونه تجمعات تهدید بزرگی به حساب می‌آیند و به همین دلیل از مردم و مسئولین می‌خواهیم از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و تا حد امکان پروتکا‌های بهداشتی را رعایت کنند.

جمالیان تصریح کرد: با بسته شدن درب‌های آرامستان ها، علاوه بر تشکیل ترافیک خودروها، افراد با پای پیاده به قبور متوفیان خود می‌روند که از شهرداری می‌خواهیم درب آرامستان را بازگشایی و به روی مراسمات و ورود و خروجی‌ها نظارت کند.

او افزود: رستوران‌ها یکی از محیط‌های انتقال ویروس هستند و متاسفانه مشاهده شده با عادی انگاری که بین مردم صورت گرفته، این اماکن نیز در حال شلوغ شدن هستند که از مسئولین این امر به خصوص اصناف می‌خواهیم نظارت جدی تری به این امر داشته و تصمیمات سختگیرانه تری اتخاذ کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.