سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال بیش از ۹۹ درصد از جمعیت روستایی همدان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان از اتصال بیش از ۹۹ درصد از جمعیت روستایی همدان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مجتبی ساکی,مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: با بهره برداری از ۱۶۴ طرح مخابراتی در استان همدان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۹۹.۲ درصد از جمعیت روستایی استان همدان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

او در آیین بهره برداری از طرح‌های مخابراتی استان همدان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: بر اساس دیدار با وزیر ارتباطات در شهریور ماه ۱۳۹۹، قرار شد ۱۶۴ سایت مخابراتی در استان احداث، ارتقا و بهره برداری قرار گیرند.

مجتبی ساکی اظهار داشت: همه روستا‌های استان همدان به تلفن ثابت مجهز هستند و به صورت سیمی و بدون سیم ارتباط آن‌ها با شبکه تلفن ثابت برقرار است.

او ادامه داد: همه روستا‌ها به شبکه تلفن همراه متصل هستند، اما پوشش مطلوب از لحاظ جغرافیایی ۹۷.۵ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان بیان کرد: شبکه ملی ارتباطات بستر ملی ارتباط با فضای مجازی است و این موضوع در روستا‌ها اهمیت بالایی دارد.

ساکی با اشاره به اینکه مردم برای انجام امور اداری و بانکداری به شبکه ملی اطلاعات نیاز دارند، افزود: در هشت ماه گذشته نرخ پوشش شبکه ملی اطلاعات در روستا‌های همدان از ۷۳ درصد به ۹۷.۵ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: با وجود کرونا و محدودیت‌های تردد و تامین تجهیزات، در این هشت ماه، ۲۴ درصد پیشرفت حاصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به اینکه با راه اندازی و ارتقا ۱۵۴ ایستگاه همراه اول ۲۴۰ روستا پوشش داده شد، بیان کرد: با بهره برداری از هفت ایستگاه ایرانسل نیز، ۳۰ روستا زیر پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم قرار گرفت.

ساکی اضافه کرد: در مجموع ۱۶۲ میلیارد تومان برای راه اندازی ۱۶۴ ایستگاه سرمایه گذاری شده است.

او گفت: پوشش کامل جاده همدان ساوه و ساوه تهران نیز یکی دیگر از مصوبات سفر قبلی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همدان بود که با توسعه و ارتقای ایستگاه‌ها عملیاتی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان  یادآوری کرد: ۱۴۹ ایستگاه مخابراتی نیز با پهنای باند حداکثر ۱۰ مگابیت در ثانیه داشتیم که پهنای باند آن‌ها به ۱۰ گیگ بیت در ثانیه افزایش یافت.

ساکی بیان کرد: در استان همدان ۶۰۰ روستا از خدمات‌ای دی اس ال، ۶۷۰ روستا از خدمات همراه اول، ۵۷۰ روستا از خدمات ایرانسل و ۳۰۰ روستا از خدمات اینترنت‌های وب بهره می‌برند.

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات به دنبال پیگیری مشکلات آنتن دهی شبکه تلفن همراه در روستا‌های همدان، امروز شنبه برای بهره برداری از طرح‌های مصوب شده در سفر قبلی، به این استان سفر کرده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان ۲۶۱ روستای این استان، امروز شنبه (اول خرداد) در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به شبکه ملی ارتباطات متصل می‌شوند.

در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان همدان، از طرح‌های ساخت، راه اندازی و ارتقای ۱۶۴ ایستگاه فرستنده - گیرنده تلفن همراه (بی. تی. اس) در استان بهره برداری می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.