سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ۷۰ ساله‌ها از امروز در هرمزگان

سالمندان ۷۰ سال به بالا در هرمزگان از امروز شنبه یکم خردادماه علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شهرستان ها و روستاها قبل از واکسیناسیون با سالمندان تماس گرفته می شودو زمان و مکان مراجعه به آنها اعلام می شود.

فاطمه نوروزیان افزود: در شهرستان بندرعباس مرکز استان نیز روز شنبه درباره نحوه دریافت واکسن اطلاع رسانی می شود و به احتمال زیاد در دو مرکز تجمیعی این واکسن ترزیق می شود.

او گفت: اگر (افراد بالای ۷۵ سال)  تاکنون پیامک واکسیناسیون را دریافت نکردند یا با آنان تماس گرفته نشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ضمن اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس ثبت نام کنند.


بیشتر بخوانید

مراکز واکسیناسیون کرونا در هرمزگان


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره واکسن های کرونا گفت: واکسن های موجود از نوع سینوفارم چینی و اسپوتنیک چینی و استرانزاکا و هندی هستند که همگی ایمنی بالایی دارند و عوارض جدی و شدیدی از این نوع واکسن ها تاکنون گزارشی نشده است.

نوروزیان افزود: همه این واکسن ها ایمنی بالایی در بدن ایجاد می کند و مانع از بستری و جان باختن بیماران کرونایی می شود و تنها عوار خفیف مانند تهوع و خارش در محل واکسن  در همان روزهای ابتدایی تزریق است.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.