سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۲ درصد پیشرفت فیزیکیِ راه آهن اصفهان - شهرکرد

مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور گفت: راه آهن اصفهان - شهرکرد تا پایان سال به شبکه ملی ریلی کشور وصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، صلواتی مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور  از احداث راه آهن اصفهان - شهرکرد خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان و ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

او  اضافه کرد: همچنین زیرسازی این طرح به سمت سفید دشت به طول ۹۲ کیلومتر و در ۴ قطعه در نظر گرفته شده است.

مجری طرح‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور افزود: تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که پایان سال ۱۴۰۰ با زیرسازی مسیر و تامین مابقی اعتبار به شبکه ملی کشور وصل خواهد شد.

صلواتی همچنین طرح راه آهن اصفهان به اهواز به طول ۵۰۹ کیلومتر را از دیگر پروژه‌های ملی در حوزه راه در محدوده استان اصفهان عنوان کرد و افزود: این پروژه بین سه استان شهرکرد، اصفهان و اهواز قرار دارد که ۵۰ هزار میلیارد تومان و ۵ سال زمان اجرا برای آن در نظر گرفته شده و اکنون در مرحله انتخاب سرمایه گذار است.

صلواتی همچنین اشاره کرد:کنار گذر شرقی اصفهان اخیر به نام شهید" سید محمد حجازی" نام گذاری شده است به طول۹۳ کیلومتر، پروژه دیگری است که در بخشی از کریدور اتصال شمال و جنوب ایران قرار دارد.

او ادامه داد: البته این پروژه در تامین بخشی از مسیر تبریز - بوشهر نقش بسیار مهمی دارد و ۷۰ کیلومتر مسیر شمال به جنوب کشور و ۲۰ کیلومتر مسیر اصفهان- تهران را کوتاه‌تر و ۴۰ دقیقه صرفه جویی در زمان، مسیر اصفهان -تهران و ۹۰ دقیقه کاهش زمان تهران - شیراز به همراه دارد.

 

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.