سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متفاوت‌ترین باند‌های فرودگاه دنیا را ببینید + عکس

فرودگاه‌هایی در سراسر جهان وجود دارد که در مناطق بسیار زیبایی ساخته شده اند که دیدنشان برای همه جالب است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلود متود؛ همه ما به دیدن باند فرودگاه در فضای مشخص فرودگاهی عادت داریم و بیرون از فضای فرودگاه باندی برای فرود هواپیما‌ها وجود ندارد، مگر باند‌های اضطراری که در مناطقی خارج از شهر‌ها هستند که در مواقع ضروری و برای جلوگیری از سقوط در مناطق مسکونی ساخته می‌شوند.


بیشتر بخوانید


در ادامه داستان برخی از عجیب‌ترین باند‌های فرودگاه در سراسر جهان را می‌خوانید:

فرودگاه بین المللی جبل الطارق، جبل الطارق

خیابان وینستون چرچیل، جاده اصلی که به سمت مرز زمینی با اسپانیا می‌رود باند این فرودگاه را قطع می‌کند و برای پرواز و خروج هواپیما باید بسته شود.

فرودگاه ایالتی کوپالیس (S16)، ایالات متحده آمریکا

این باند هواپیما در ساحل اقیانوس و نزدیک دهانه رودخانه کوپالیس واقع شده است. این تنها فرودگاه در ایالت واشنگتن است که فرود در ساحل در آن قانونی است.

فرودگاه بین المللی مادیرا، پرتغال

در سال ۲۰۰۰، باند ۹۱۲۴ فوت افزایش یافت و تقریباً اندازه باند اصلی دو برابر شد. از آنجا که محل دفن زباله یک گزینه واقع بینانه برای ساخت باند نبود، این باند روی سکویی در اقیانوس ساخته شد. باند توسط ۱۸۰ ستون پشتیبانی می‌شود که طول هر کدام حدود ۲۳۰ فوت است.

باند یخی سفید پگاسوس، قطب جنوب

این باند در واقع توانایی فرود هواپیما‌های چرخدار را دارد. تاکنون هواپیما‌های Lockheed C-5 Galaxy، Lockheed C-141 Starlifter، Boeing C-17 Globemaster III، Lockheed C-130 Hercules و Lockheed P-3 Orion در آنجا فرود آمده اند. در فصل تابستان ۲۰۰۹/۲۰۱۰، یک بوئینگ ۷۵۷ اصلاح شده نیز روی باند یخ فرود آمد.

فرودگاه بین المللی کورچول، فرانسه

وقتی به Courchevel پرواز می‌کنید، آماده اسکی روی کوه‌های آلپ باشید. ممکن است باند فرودگاه خودش یک پیست اسکی نباشد. باند فرودگاه فقط ۱۷۶۲ فوت طول دارد و دارای شیب ۱۸/۶ درصد است.

فرودگاه بین المللی کانزای، ژاپن

ساخت و ساز این فرودگاه در سال ۱۹۸۷ آغاز شد و در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید. ساخت این فرودگاه با همکاری ۱۰ هزار کارگر و ۱۰ میلیون ساعت کاری در طول سه سال طول کشید.

فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا، سنت مارتن

تصور کنید که یک بوئینگ ۷۴۷ با سرعت ۱۷۰ مایل در ساعت با سرعت ۳۰ فوت بالاتر از سر شما رد می‌شود و در یکی از بهترین قسمت‌های سواحل کارائیب می‌نشیند.

فرودگاه خوانچو ای. یراوسکوین، صبا

این فرودگاه با یک باند پرواز ۱۳۰۰ فوتی و صخره‌هایی به سمت اقیانوس در دو طرف آن هستند، مکانی منحصر به فرد و دیدنی برای فرود است.

فرودگاه بارا، اسکاتلند

فرودگاه بارا در خلیج کم عمق Traigh Mhor در نوک شمالی جزیره Barra در Obrid Hebrides، اسکاتلند واقع شده است. این فرودگاه منحصر به فرد است و تنها فرودگاه در جهان است که در پرواز‌های برنامه ریزی شده از ساحل به عنوان باند فرودگاه استفاده می‌شود.

فرودگاه بین المللی Toncontin، هندوراس

فرود در فرودگاه بین المللی Toncontin در مرکز Tegucigalpa، هندوراس به معنای پرواز یک رویکرد چالش برانگیز مستقیم به پایین یک تپه بزرگ است. برای فرود در این فرودگاه، خلبانان از ایالات متحده باید آموزش‌های تخصصی را بگذرانند.

فرودگاه جزیره دافین (4R9)، ایالات متحده آمریکا

این فرودگاه با آب احاطه شده و فاصله زیادی با ناو هواپیمابر برای خلبانان هواپیمایی عمومی ندارد و از آنجا که در آلاباما است، برای تجربه دیدن این باند منحصر به فرد نیازی به سفر‌های طولانی نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
باندا باید طولشون دو برابر بشه تا موقع بلند شدن و نشستن دل و روده ملت نیاد تو حلقشون
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
فرودگاه طبس خودمون رو نگفتید باند یک طرف جاده و سالن مسافرین طرف دیگه جاده که ماشینها تردد میکنند
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
ساخت و ساز این فرودگاه در سال ۱۹۸۷ آغاز شد و در سال ۱۹۹۴ به پایان رسید. ساخت این فرودگاه با همکاری ۱۰ هزار کارگر و ۱۰ میلیون ساعت کاری در طول سه سال طول کشید.

مدت ساخت می شود 8 سال نه سه سال چگونه حساب کرده اید
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
میشه هفت سال چگونه حساب کرده ای ؟