سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنری برآمده از ذهن‌های باز و دست‌های به ظاهر بسته/ زندانیانی که با تخم شترمرغ درآمد یک میلیونی دارند

مددجویان زندان مرکزی بیرجند با حکاکی روی تخم شترمرغ تلاش می‌کنند تا هم یک منبع درآمد داشته باشند و هم محصولی زیبا و کاربردی بسازند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند آثار هنری با استفاده از تخم شترمرغ در کارگاهی در داخل زندان بیرجند خلق می‌شوند؛ کارگاهی که در آن زندانیان پوکه‌های تخم شترمرغ را خراش می‌دهند تا نقش هنر خلق کنند.

یکی از زندانیان مشغول در این کارگاه می‌گوید: در این محل مجتمع پرورش شترمرغ وجود دارد که ما از پوکه تخم شترمرغ برای ساخت ساعت، چراغ خواب و تابلو و از پر‌های شترمرغ برای ساخت گردگیر استفاده می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: یادگیری در این کارگاه ۲ تا ۴ ماه زمان می‌برد.

دیگر زندانی مشغول در این کارگاه می‌گوید: به دلیل استحکام بالای تخم شترمرغ از آن برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنیم.

او اظهار می‌کند: این تخم‌ها می‌توانند نور را به راحتی از خود عبور دهند.


بیشتر بخوانید


این زندانی هنرمند می‌گوید: برنامه ام این است که بعد از آزادی از زندان با استفاده از این هنر برای خود و چند نفر دیگر اشتغال ایجاد کنم.

روشان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: به طور میانگین روزانه ۹۷۸ نفر از زندانیان در بخش‌های مختلف زندان‌های تابعه مشغول به فعالیت هستند؛ اشتغالی که درآمدش بر سر سفره خانواده زندانیان نیز می‌رود.

یکی دیگر از زندانیان مشغول به کار در این کارگاه می‌گوید: ماهانه ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان در این کارگاه درآمد دارم.

محصولات تولیدی زیبای آن‌ها همراه با سایر تولیدات زندانیان استان راهی شهر‌های اطراف نیز می‌شود و همچنین در سایت حامی بازار بنیاد تعاون زندانیان استان نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

علاوه بر این هنر، کارگاه تولید چوب و معرق، چرم دوزی، خیاطی و چندین کارگاه دیگر در زندان مرکزی بیرجند وجود دارد که مددجویان به فراگیری حرفه‌های مختلف در آن‌ها مشغول هستند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.