سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار تصاویر رسمی و جدید خودروی تارای دنده‌ای

تصاویر رسمی و جدید خودروی تارای دنده‌ای از سوی گروه صنعتی ایران خودرو منتشر شد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خودروی سدان جدید گروه صنعتی ایران خودرو به نام تارا در رده سدان‌های متوسط و اقتصادی قرار دارد. محصول جدید ایران خودرو، در دو نمونه دستی و اتوماتیک روانه بازار خواهد شد که نمونه اتوماتی در بحث ظاهری رینگ‌های بزرگتری نسبت به نسخه دنده‌ای داشته و رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی بر روی آن نصب می‌شود.

این خودرو خانوادگی در کلاس ابعادی C در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک،  استاندارد آلایندگی یورو پنج را نیز داراست.

تصاویری که ایران خودرو به صورت رسمی از این سدان جدید خود منتشر کرده، مربوط به نسخه دنده‌ای است که از نظر آپشن از نسخه اتوماتیک، امکانات کمتری دارد. تارا از موتور با حجم هزار و ۵۸۷ سی سی بهره می‌برد که با داخلی سازی در ایران تولید می‌شود و می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید کند.

جدول مقایسه ای مشخصات فنی و سطح تجهیزات خودرو‌های خانواده تارا


بیشتر بخوانید


جعبه دنده ۵ سرعته دستی BE۴ که این روز‌ها در کارخانه نیرو محرکه تولید می‌شود، توان پیشرانه را به چرخ‌های جلوی تارا دنده‌ای می‌رساند.

تارا دنده‌ای به دو کیسه هوا، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ترمز‌های دیسکی جلو و عقب، ترمز ABS، EBD و BA، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی دستی با نمایشگر دیجیتال، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور پارک عقب، رینگ فولادی ۱۵ اینچی با طرح اسپرت، تریم داخلی پارچه، سنسور باد تایر و… مجهز است.

از جمله تفاوت‌های مدل اتوماتیک نسبت به نوع دستی را می‌توان در افزایش تعداد ایربگ‌ها از ۲ به ۴، صندلی‌های نیمه برقی راننده و سرنشین جلو، تاشوندگی آینه‌های جانبی وجود کمربند ۳ نقطه‌ای و صندلی‌هایی با روکش چرم و پارچه در نوع اتوماتیک ذکر کرد.

طبق اعلام گروه خودروسازی ایران خودرو، مهمترین ویژگی‌های برجسته خودرو تارا عبارتند از:

ایمن بودن:

  • استاندارد حفاظت از عابر پیاده Pedestrian))
  • کنترل پایداری فعال الکترونیکی (ESC، (TCS
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)
  • ترمز‌های جلو و عقب دیسکی (ABS و EBA)
  • نشانگر اخطار کاهش فشار باد تایر (TPMS)
  • استفاده از ورق‌های دوفازی (Dual Phase) با استحکام بالا
  • کیسه هوای ایمنی (Airbag) راننده و سرنشین (و جانبی در مدل اتوماتیک)
  • ستون فرمان تلسکوپی
  • ایزوفیکس
  • سیستم قطع سوخت خودکار

خانوادگی و راحت بودن:

  • گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک (کاهش مصرف سوخت و استهلاک موتور)
  • موتور TU۵P (نسخه تقویت شده موتور TU۵)
  • فرمان برقی
  • صندوق عقب جادار (با حجم ۶۴۰ لیتر)
  • صندلی‏های جلو برقی (در مدل اتوماتیک)
  • دوربین دنده عقب (در مدل اتوماتیک)
  • آینه‏‌های برقی تاشونده راهنمادار (در مدل اتوماتیک)
  • سیستم هشداردهنده
  • کروز کنترل
  • سان روف (در مدل اتوماتیک)
  • سیستم تهویه هوای برقی
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای (در مدل اتوماتیک)
  • زیر آرنجی (Front Armrest) (در مدل اتوماتیک)
  • بازکننده درب صندوق عقب از راه دور
  • نشاندهنده تغییر دنده (GSI)
  • سنسور نور و باران (در مدل اتوماتیک)

زیبا و به روز بودن:

  • بهره گیری از فرهنگ و هنر ایران زمین در طراحی تارا
  • رینگ آلومینیومی (در مدل اتوماتیک)
  • رینگ فولای طرح اسپورت (در مدل دستی)
  • چراغ‌های جلو مجهز به لامپ نئون و چراغ روز (Day Light)
  • چراغ‌های عقب به روز و زیبا
  • فرمان چرم و دسته دنده چرم (در مدل اتوماتیک) 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
دمتون گرم دوتا برچسب آدامس خرسی روش زدین با یه مانیتور 700 تومنی قیمتشو حداقل 200 ملیون نسبت به دنا بالاتر می بردید همینجوری پیش برید عالی میشه نسخه بعدیشم با مانیتور پشت صندلی می خواین بدید یه میلیارد حتما با این اوضاع دمتونم گرمممممممممممممممممممم
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خیلی عالیه بهتر از این نمیشه کرد تو پاچه مردم
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خب پیش فروش بزارید با قیمت به روز تحویل که احتمالا تا اون موقع به یک میلیارد برسه . خداقوت دلاوران
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
الان یه قیمتی روش میذارن که معادلش تو اروپا بهترین ماشین اخرین سیستم رو میدن
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
هی سمند رو کج و راست می کنن براش اسم جدید میزارن
آفتابه جدید بدید بیرون متخصصان داخلی
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
لطفا به مردمی که اکثرا از حداقل ها بهره میبرن هنر نیست وقتی بهترین ها را تونستید در دسترس همه قرار بگیره آنوقت افتخار خودرو ساز ملی هستین
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
همون دناست بابا
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
موتور پژو پارس ال ایکس و 206 تیپ پنج و اتاق و شاسی همان اتاق سمند و سورن و دنا !
حسن
۰۸:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
وقتی نمیشه بخری وقتی توان مردم به خریدش نمی رسه به چه درد می خوره
موری
۰۸:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
یعنی ماشین ازاین زشترهم میشه سمندوهی برمیدارن اتاقش ودستگاری میکنن چراغهاش وعوض میکنن بیست برابرمیکنن توپاچه خلق الله علی برکت الله
موری
۰۷:۵۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
بریزیدبخرید سمندهارودرطراحیهای مختلف باده برابرقیمت اصلی بخرید گران ولی همان سمندرادراصل سوارمیشدیدماشین ۵۰میلیونی ۴۵۰میلیون بخرید درودبرشماامت ظاهربین وخوش پاچه
آنتی اکسیدان
۰۷:۵۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
انصافا یکی ایران خودرو در همون کانسپت و پیکره بندی سمند مونده و سالیان سال به اسم تولید جدید فقط با عوض کردن چراغ و یک مقدرا شکل ظاهر ادعای تولید جدید داره از اون ور هم سایپا همین کار وداره با تغییر شکل ظاهری دادم پراید به نامهای دیگه میندازه به مردم ، اونهم با چه قیمت های نجومی ای ، کیفیت پایین و وحشتناک با این قیمتهایی که هیچ کس حتی وزیر صمت هم جرات دخالت درش رو نداره واقعا متاسفم اول برای این دو خودرو ساز داخلی و دوم اون دوستانی که پول بابت اینمحصولات میدند و خرید میکنند
ناشناس
۰۶:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
عقبش تلیسمانه
جلوش اومده شبیه فورد در بیاره که نشده
سقفش نیسانه
موترش سمنده ef7
لاستیکش یزد تایر
مانیتورشم از اسپرتی فروش ها خریدن
ناشناس
۰۵:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
مدیران و دست اندرکاران ....ایران خودرو راه را برای جوان‌های طراح و خلاق باز کنید ..خودتان رانبینید و پر مدعا به دیگران هم اجازه بدهید ..
جواد
۰۴:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
زشته یعنی پا به پایه طراحی های جهانی که هیچ خاورمیانه هم نیست.. و من دقیقا نفهمیدم منظور این جمله رو در متن بالا:(بهره گیری از فرهنگ و هنر ایران زمین در طراحی تارا) خدایش چه ربطی داره و چجوری این ماشین فرهنگ و هنر ایرانی رو القا میکنه؟!!!
محمد
۰۳:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ماشینو کوچیک کردن
رینگاش افتضاحه چراغای عقبش اصلا برای این ماشین کوچیک مناسب نیس
جلو پنجره داغون ، چراغ جلو های داغون اصلا با سلیقه مشتری ایرانی هماهنگی نداره هیچ جذابیت بصری نداره چراغاییو برای این ماشین گذاشتن که مخصوص کلاس D یا E خودرو سازیه
ممد
۰۲:۲۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
قیافش مفتی گرونه :l
ناشناس
۰۱:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
بی کیفیت ترین خودرو چینی از با کیفیت ترین خودرو ایرانی با کیفیت تره

مردم پولتونو به این حلبی ها ندید این صنعت حقش ورشکست شدنه

پول بنز باید بدی سمند بخری تمام گرانی خودرو دست دولته فقط مردم رو دارن میدوشن
اگه دولت دلش واسه مردم میسوزه تعرفه گمرکی رو کم کنه ببینم کدوم ادمی به آشغال های ایران خودرو مونتاژ کار یا سایپا پول میده
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
طراحی پشت ماشین رو شبیه هیوندا آزرا درست کردن
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
قیمتش چقدره
حسین
۰۱:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
جمعه تو اخبار 20:30 اون پروفسور ناسا رو نشون دادن از ته قلبم تاسف خوردم که چقدر مسولین بی کفایتی داریم... پرفسویی که تو ناساسای امریکا میتونه کاری کنه سفینه شاتر تو دفعه دوم موفق شه و خود امریکا اذان میکنن که چه فرد با کله ى و الان بعد 28 سال بعد بازگشت بع کشورش الان تو شهرستان داره وسایل راه و شهرسازی درست میکنه و تا الان به قول خودش کسی دنبالش نیومده..این جور افراد الان باید تو دانشگاه تدریس کنن که چند تا مثل خودش رو تحویل کشور بده.. متاسفانه مسولین بی کفایت ما هیچ کاری واسه امثال این ها نکردن.. اخه چه جوری دردمون رو بگیم.. این حتما مقصر تحریم های امریکاسست
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
مبارک کسایی که می تونن بخرنش . ما که آرزوی پراید داریم فعلا، عمرمان هم داره تموم میشه. البته افتخار میکنم که هزاران موشک را در دو روز بر سر اسرائیل ریختیم . مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا .
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ماشین میلیاردی برا کاندیدا ریاست جمهوری، مسیولین باید پراید سوار شوند اگر می خواهند خدمت کنند، درک کنند مردم، از بس بادشون کردید الکی، فکر کردن کسی هستن، چیزی هستن
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
طراحیش واقعا مزخرف و افتضاحه کاش همون پژو 301 فیس لیفت رو منتاژ میکردن آبروریزی کردن واقعا
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
فکر میکنم Byd f3خیلی از این بهتره.
شیوا
۲۳:۵۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عرض تارا 20 سانتی متر از سمند هم کمتر است در حد 206 و ساندرو !!!
ناشناس
۲۳:۵۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی زشته
سهراب
۲۳:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
طراحیش نسبت به پژو 301 پس رفت داشته.
جلو پنجره مدرن نیست و زشت و از رده خارج است برای سال 2021
چراغ های عریض برای خودرو با عرض کم 170 سانت اصلا مناسب نیست.
ناشناس
۲۳:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
این خودرو به اصطلاح جدید روی همون پلتفورم ۳۵ سال پیش پژو ۴۰۵ نیست احیانا.....؟؟؟؟
این طراحان نخبه جوان دانشگاهی کجا هستند ایران خودرو پس از ۵۹ سال از تاسیسش و با این گردش مالی چند ده هزار میلیاردی هنوز نمیتونه در عرصه بین المللی خرفی برای گفتن داشته باشه.....
به خدا این درده که میشویم بعضا طراحان خودروهای لوکس و مدرن جهانی جوانان ایرانی هستند که به علت عدن حنایت و توجه ، در کشور دیگه دارن خوش میدرخشن......
محمد
۲۳:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هنوز با طراحی روز فاصله بسیار دارد این طراحی و یا بهتر بگویم کپی کاری هم به خودرو های حداقل دو دهه قبل تعلق دارد ! فقط چراغ های جلو یا عقب رانگاه کنید کپی از آزرا مدل دهه اول قرن 21 هست جلو پنجره هم که متعلق به دهه 70 قرن قبل است ! در یک کلام مایوس کننده است . اگر همان مدل پژو را که از روی آن می سازند تولید می کردند بسیار کم هزینه تر و مقبول تر بود .
ناشناس
۲۳:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودرو ایرانی به قیمت خارجی
ناشناس
۲۳:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تمام مدل ها فقط ظاهرشون تغییر میکنه
موتور و امکانات دقیقا شبیه هم
ناشناس
۲۳:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت؟
ناشناس
۲۳:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شاهین سایپا از این قشنگتره
ناشناس
۲۳:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمتش چند میلیارده؟
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
با ضرر میدن مفت هفت میلیارد و نهصد و نود نه میلیون!
میدونید ساختش برا خودشون چقدر هزینه داره حدود دو میلیون تومن! دارن ضرر میدن تازه درخواست افزایش قیمت هم دارن برای کمک به مردم!
محمد.ن.ک
۲۲:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر چه طراحی میکنن به قول خودشون،از شکل سمند و رانا و دنا و 206 صندوقدار فراتر نمیره که نمیره.
چرا؟؟؟؟چون بلد نیستند و یاد گرفتن شکل و شمایل چراغها رو عوض کنند و به ملت قالب کنند.
جواد
۰۴:۴۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
بلد هستند نمیخوان به خودشون زحمت و هزینه تراش بدن. بازار بدون رقیب و مشتری بیچاره بهش تحمیل میشه همین ماشینا
عبدالهی
۲۲:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
طراحی زیبا و دلنواز ،آفرین بهترین طراحی.
به امید رسیدن به تولید انبوه ده میلیونی در ایران خودرو همانند خودروسازان جهانی.
ناشناس
۲۲:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چقدر زشته
خدایش اون مونیتور رو ببین
موتور ضعیف
و هزاران ایراد دیگه
مرگ بر آمریکا
۲۲:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوبه ولی سعی شده با اصلاح قالبهای قبلی تولید بشه خخ تا وقتی برای تحقیقات هزینه نکنیم یشرفت نمیکنید ولی پس رفت آره
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مافیای خودرو سازی در در دست نمایشگاه داران باعث افزایش قیمت خودرو شده اند و با همراهی دولت و مجلس هر اشغالی رو به مردم میفروشند. تازه تو همون ها هم اونایی که بوش کمتر در میاد پشت دست به نمایشگاه دار میفروشه و اصلا تو قرعه کشی نمیاره.
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چراغای عقب ضایع و چرخهای کوچک!
ناشناس
۲۲:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما که پی کی هم نمیتونیم عوض کنیم پراید بخریم و فقط باید عکساشو نگاه کنیم :-)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
انشالااااا چند صد میلیون مد نظرتونه قیمتش.ب کمتر از ۶۰۰ راصی نمیشین نه
ناشناس
۲۲:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قدرت موتورش کمه
محمد
۲۲:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه فایده وقتی یک ایرانی نمیتونه راحت بخره تولید داخل کشور خودشو
ناشناس
۲۲:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماشین خارجی درست می کنن دوربین عقب دارد اینقدر تعریف ماشین خودتون نکنید
ناشناس
۲۲:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما الان پراید به زور میتونیم بخریم --- حالا بریم تو فکر تارا --- اینا دیگه ارزو شده برامون
ناشناس
۲۲:۱۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اول تارا بعد تسلا
ناشناس
۲۰:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
میشه لطف کنن و دقیقا مشخص کنن چه چیزای موتور داخلی سازی شده چون اصل موتور سیلندر و سر سیلندر و انژکتوره
ناشناس
۱۸:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کیفیت سواری و دوامش بعدا معلوم میشه. ولی مثل همه خودروهای داخلی طراحی زشت و نامتناسبی از ناحیه صندوق عقب و پشت داره.
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
عالی ،زیبا هم است ،تو می رفتی انجام می دادی، چرا آیا عده ای اینقدر از خود راضی و منتقد همیشگی هستند این انسان ها کاری بلد نیستند فقط زبان دارند برای کنایه و نیش تند برای دلسرد کردن بقیه ،تبریک عرض می کنم ودست مریزاد به مهندسین آن
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
حالا ببین واسش چطوری سر و دست می شکنند