سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خشکسالی بسیارشدید تا متوسط کشت محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند

مدیرکل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به خشکسالی بسیارشدید تا متوسط در کشور، کشاورزان باید کشت‌های بهاره را با شرایط کم‌آبی تنظیم کنند.

مسعود حقیقت مدیرکل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی کشور در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در چندروز آینده برای مناطقی از شمال غرب، شمال شرق، راسته البرز و همچنین زاگرس جنوبی کرمان، فارس و یزد احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه در نوار شمالی کشور احتمال کاهش دما وجود دارد، افزود:برنج کاران در این مناطق انتقال نشا به زمین اصلی را سریعتر انجام دهند و هوادهی منظم در خزانه را در دستور کار قرار دهند.

او ادامه داد: کشاورزانی که در مناطق جنوبی کشور از جمله سیستان وبلوچستان و فارس کینوا کشت کرده اند برای سرعت رشد گیاه و در امان ماندن از گرمای روز‌های آینده از کود ۲۰۲۰۲۰ استفاده کنند.

همچنین مرغداران در این مناطق با توجه به گرمای هوا تهویه و تنظیم دما را در سالن مرغداری انجام دهند.

حقیقت به کلزاکاران در مناطق جنوبی توصیه کرد: کشاورزان در مناطق جنوبی در حال برداشت یا پایان برداشت کلزا هستند. برای تقویت خاک کاه و کلش کلزا را به زمین برگردانند و هرگز آن‌ها را آتش نزنند.

مدیر کل مرکز هواشناسی کشاورزی در پایان گفت: در اکثر مناطق کشور انواعی از خشکسالی بسیار شدید تا متوسط اتفاق افتاده است. کشاورزان کشت‌های بهاره را طوری تنظیم کنند تا با کم آبی مواجه نشوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.