سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت نام پایه اولی‌ها در خراسان جنوبی/ ۱۸ هزار دانش آموز به شاد دسترسی ندارند

ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از فردا در خراسان جنوبی آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان گفت: ثبت نام از اول خرداد ماه در استان آغاز می شود.

او افزود: ثبت نام بصورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود و امسال برای پایه اول و ششم معلم جذبی خواهیم داشت.

واقعی در مورد حضور کادر اجرایی در مدارس اظهار کرد: کادر اجرایی حضورشان در مدارس اجباری می‌باشد و مثل سایر ادارات دولتی با کمترین تعداد در مدارس حضور می‌یابند تا وضعیت دانش آموزان را رصد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به حضوری بودن امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم تصریح کرد: در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در برخی دروس، امتحان حضوری برگزار می شود.

او از افتتاح ۱۵۸ پروژه خیر ساز تا مهر ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: غیر از مرکز استان، در سایر شهرستان‌ها کمبود فضای آموزشی با این پروژه‌ها کم رنگ‌تر می‌شود.

۱۸ هزار دانش آموز خراسان جنوبی تبلت و موبایل ندارند

واقعی با اشاره به وجود ۱۸ هزارو ۲۰ دانش آموز فاقد تبلت و گوشی در استان که به شبکه شاد دسترسی ندارند، بیان کرد: ۵ هزار و ۱۶۹ تبلت با کمک استانداری خراسان جنوبی، ۵۰۰ تبلت و گوشی با کمک مرکز آمار ایران و تعدادی با کمک خیرین و همکاران آموزش و پرورش استان تهیه شده و در اختیار این دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هیچ دانش‌آموزی از تحصیل جا نمانده است، افزود: از طریق آموزش حضوری، چاپ درسنامه و... توانستیم این کمبود را پوشش دهیم.

انتهای پیام / س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.