سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه باید به مشکلات استان ورود کند

مدیر کل صدا و سیمای یزد بر لزوم احیای جلسات گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای یزد در نشست هم اندیشی اهالی رسانه و صنعت استان، گفت: استان یزد موقعیت‌های اقتصادی بسیار خوبی نظیر چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور دارد، اما با توجه به برخی آسیب‌های وارد شده نظیر آلودگی، رشد برخی بیماری‌ها و برهم خوردن بافت فرهنگی و اجتماعی به تجدیدنظر در برخی مسائل نیاز داریم.

او افزود: رسانه باید به مشکلات استان ورود کند و ما برای این کار نیازمند کارشناسان شجاع و نقاد و مدیران پاسخگو هستیم.

پهلوانیان ادامه داد: برای توسعه استان باید به صورت منظومه‌ای فکر کرده و بر همین اساس سند توسعه استان باید سند رسانه‌ای داشته باشد که آمادگی تدوین این سند را داریم.

 مدیرکل صدا و سیمای یزد بر لزوم احیای جلسات گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در استان تأکید کرد و گفت: بخش‌های مختلف سیما، صدا و خبر برای خدمت به بخش صنعت و اقتصاد استان آماده هستند و تولید مستند‌های تحقیقی خبری صدا و سیمای یزد درباره مشکلات تولید نیز در این راستا قرار داشته و ظرفیت این مستند‌ها می‌تواند در خدمت صنعت و اقتصاد و توسعه باشد.

او خاطرنشان ساخت: ما گزارش‌ها و برنامه‌های انتقادی را دستور کار خود قرار داده ایم، اما به برنامه سازان تاکید کرده ایم که انتقادات باید با رویکرد منصفانه، مشفقانه و محترمانه صورت گیرد.

 ۶۷ درصد کارخانجات تعطیل استان یزد به مدار تولید بازگشت 

زاده رحمانی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانی یزد نیز در این  نشست هم اندیشی اهالی رسانه و صنعت استان که در صدا و سیما برگزار شد، گفت: خوشبختانه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در راستای پشتیبانی و مانع زدایی از تولید در سال گذشته، ۶۷ درصد از کارخانجات تعطیل یا نیمه تعطیل استان به مدار تولید بازگشته و واحد‌های تولیدی استان ۹۰ درصد افزایش تولید داشته اند.

او افزود: با توجه به آسیب‌های که برخی صنایع بزرگ به استان وارد کرده اند، رسانه می‌تواند با معرفی الگو‌های کارآفرینی موفق، نقش موثری در ایجاد اشتغال پایدار و سالم در استان داشته باشد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.