سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاوه: وقتی باشگاه‌ها باز شوند، شرایط کشتی بهتر می‌شود/ بار ورزش ایران در المپیک روی دوش کشتی است

مدیرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: همیشه بار ورزش ایران در المپیک روی دوش کشتی است و امیدوارم باز هم بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

 محسن کاوه، مدیرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مسابقات جام تختی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته چنین مسابقاتی در ایران برگزار نشده بود. کشتی گیران حاضر در مسابقات جام تختی به همراه ملی پوشانی که در اردو حضور دارند، پشتوانه کشتی ایران هستند. بیشتر بازیکنان جوان هستند و ان شا الله بتوانند خودشان را در این مسابقات نشان دهند تا برای رقابت‌های جهانی نروژ، در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند. به هر حال یکی از مراحل انتخابی تیم‌های ملی کشتی، همین مسابقات جام تختی است.

او درباره استقبال کم کشتی گیران خارجی از مسابقات جام تختی گفت: چندین سال است که کشور‌های خارجی در مسابقات جام تختی شرکت نمی‌کنند و امسال فقط گرجستان در این مسابقات شرکت کرده است. شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شد تا شرایط برای حضور کشتی گیران خارجی در ایران سخت‌تر شود. با این حال شرایطی فراهم شد که ما بتوانیم بازیکنان جوانی که می‌توانند برای آینده کشتی مفید باشند را زیر نظر بگیریم.

کاوه در خصوص سطح فنی این مسابقات عنوان کرد: ما مجبور شدیم که به کشتی گیران جوان میدان دهیم. پشتوانه کنونی کشتی ایران همین بازیکنانی هستند که در جام تختی رقابت می‌کنند. باید برای این جوانان برنامه‌ای داشته باشیم که در آینده از آن‌ها به بهترین شکل در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم.

او درباره امید‌های ایران برای کسب مدال در المپیک توکیو گفت: همیشه بار ورزش ایران در المپیک روی دوش کشتی بوده است. ملی پوشان ما تمرین می‌کنند و امیدوارم بتوانند درخشش‌های گذشته خود را تکرار کنند. کار سخت است، اما ما امیدوار هستیم.


بیشتر بخوانید


مدیرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد درباره شرایط حسن یزدانی گفت: حسن یزدانی یکی از برند‌های کشتی دنیا و شانس اول ما در المپیک توکیو است. به روی سکو رفتن او در المپیک امیدوار هستیم.

کاوه در پاسخ به این سوال که از میان بازیکنان حاضر در مسابقات جام تختی، کسی نظر او را جلب کرده گفت: حقیقت این است که بازیکنان خوبی در این مسابقات هستند، اما به خاطر بسته بودن باشگاه ها، کشتی گیران ما شرایط خوبی ندارند، زیرا به صورت انفرادی تمرین می‌کنند. وقتی باشگاه‌ها باز شوند، ما نیرو‌های بهتری خواهیم داشت و قطعا از دل همین مسابقات استعداد‌ها را شناسایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.