سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با سراسر کشور صورت می گیرد؛

برگزاری دومین مانور سراسری شبکه توزیع برق در کرمان

محسنی گفت: دومین مانور شبکه توزیع برق، هم زمان با سراسر کشور در مرکز و شهرستان‌های شمال استان کرمان با حضور ۲۰ تیم عملیاتی درحال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد محسنی، معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: برای کنترل میزان مصرف و مدیریت انرژی برق در تابستان، دومین مانور سراسری شبکه توزیع برق همزمان با کل کشور برای رفع نواقص در سیستم و نوسازی شبکه  در کرمان آغاز شده است تا با رفع بخشی از مشکلات، زمینه بهینه سازی مصرف و توزیع برق مهیا شود.

او افزود: این مانور با هدف کنترل پیک بار تابستان هم زمان با سراسر کشور در مرکز و شهرستان‌های شمال استان کرمان با تعدیل روشنایی معابر و مقابله با برق‌های غیرمجاز و ارز رمز با حضور ۲۰ تیم عملیاتی متشکل از ۷۰ نفر کارکنان عملیاتی و کارشناسان  در حال برگزاری است. 

محسنی بیان کرد: این مانور با هدف مدیریت مصرف و کنترل وضعیت انرژی در مناطق مختلف استان درحال اجرا است و لامپ‌های پرمصرف در خیابان‌ها و بلوار‌ها با لامپ کم مصرف جایگزین می شوند و روشنایی معابر به صورت زیگزاگی تغییر  می کنند تا در مصرف برق صرفه جویی شود.

او تاکید کرد: بهسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده توزیع برق، اصلاح و مدیریت انرژی شبکه‌های روشنایی معابر، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه و افزایش میزان رضایتمندی مشترکان از مهم ترین اهداف برگزاری این مانور‌ها محسوب می‌شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تصریح کرد: در این مانور بیش از هزار و ۹۳۳ روشنایی معابر اصلاح و بهسازی می شود که با این کار،  ۳۴۲ کیلووات مصرف انرژی کاهش خواهد یافت.

او با اشاره به پویش صنعت برق همیشه بیدار گفت:  کارکنان صنعت برق به عنوان ایثارگران خاموش در ایام تعطیل و شرایط سخت کرونایی با رعایت توصیه‌های بهداشتی به‌صورت شبانه روزی در حال تلاش برای اصلاح و توسعه و پایداری شبکه‌های توزیع هستند و امیدواریم بتوانیم ضمن عبور موفق از پیک بار تابستان، انرژی برق را بدون وقفه به مردم ارائه کنیم.

محسنی با بیان اینکه در مانور امروز میزان آمادگی مولد‌های اضطراری مراکز حساس پایش و سنجیده می شود، بیان داشت: تعداد مراکز دارای مولد در حوزه عملیاتی شمال استان ۸۹ مرکز است که مجموع ظرفیت این مولد‌ها ۵۰ هزار و ۳۷۳ کیلووات است.

او تاکید کرد: با اعمال الگو‌های بهینه مصرف برق در پیک بار، فعالان بخش صنعت و کشاورزی در شمال استان از شرکت توزیع برق پاداش دریافت خواهند کرد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان افزود: در مانور امروز هم از فعالیت چند مرکز استخراج رمز ارز غیرمجاز در شمال استان با هدف کنترل پیک بار زمستان جلوگیری  شد.

او تاکید کرد: مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز در واحد‌های صنعتی، سوله‌های صنعتی، منازل، چاه‌های کشاورزی و دامداری‌ها که به صورت غیرمجاز نسبت به استفاده برای استخراج رمز ارز اقدام می‌کنند، شناسایی و همگی تعطیل و متوقف خواهند شد.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.