سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری قطعی برق ۲؛

قطعی برق، عامل قطعی آب در شهر چوار شد

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری آب و فاضلاب کشور گفت: طی روزهای اخیر، قطعی برق در شهرستان چوار استان ایلام باعث قطع شدن آب این منطقه شده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  امسال یکی از کم بارش‌ترین سال ها را نسبت به دهه های گذشته تجربه کردیم،که این کاهش بارندگی توان تولید برق را در نیروگاه‌های برق آبی گرفته است به طوری که در چندین منطقه از کشور هم قطع پیاپی آب گزارش شده و نمونه آن شهرستان چوار در استان ایلام  است به طوری که طبق بررسی‌های میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، ۴۸ ساعت آب این منطقه قطع بود.

در سکوت مسئولان اجرایی استان اعم از استاندار، معاون عمرانی و مدیران آبفا، فشار‌های رسانه‌ای باعث شد که بازرسی کل استان به موضوع ورود کرده و در تماسی تلفنی به مسئولان آب و فاضلاب استان تذکر بدهد که هم پاسخگو باشند و هم برای رفع مشکلات مردم شهرستان چوار اقدامات لازم را انجام دهند.

حمید رضا کشفی معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قطعی آب ۴۸ ساعته شهرستان چوار در استان ایلام گفت:در واقع این موضوع به دلیل قطع برق بوده و از دو شب گذشته چندین تانکر به شهرستان چوار ارسال شده است که تا امروز این مشکل برطرف شده است.

او ادامه داد:همچنین در سه روز گذشته در چندین منطقه از کشور از جمله شهرستان رامیان در گلستان، چند منطقه در ایلام و ... قطعی برق گزارش شده که به دنبال  آن آب هم قطع می‌شود، ما در واقع حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از خاموشی انجام می‌دهیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: متاسفانه فیدر‌های ما بعضا از کار می‌افتند که دچار قطعی برق می‌شویم در این راستا در تلاش هستیم ژنراتور‌ها و یا دیزل‌هایی برای جلوگیری از قطع شدن برق تعبیه کنیم تا کمترین قطعی آب را در مناطق مختلف کشور شاهد باشیم.

کشفی در ادامه با اشاره به  ساخت مخزن آب برای کاهش خسارت به شهر‌های درگیر تنش آبی بیان کرد:یکی از راه‌های جلوگیری از قطع آب ساخت مخزن است تا در صورت قطع برق بتوانیم آب ذخیره شده را در زمان بحران داشته باشیم، در حال حاضر هم برای شهر‌های دارای تنش آبی این موارد در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.