سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل توانير خبر داد؛

شناسایی ۴ متهم اصلی بهم خوردن تراز تولید و مصرف برق

متولی زاده از بهم خوردن تراز تولید و مصرف برق خبر داد و گفت: در شرایط کنونی شاهد عدم تعادل حدود ۵ هزار مگاواتی هستیم.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن متولی زاده مدیر عامل توانیر دلیل بهم خوردن تراز تولید  خشکسالی و غیر ممکن شدن استفاده از برخی نیروگاه‌های برق آبی را، افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق، ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی و در نهایت پدیده جدیدی به نام رمزارز‌ها دانست و گفت:  این چهار دلیل، اصلی‌ترین دلایل افزایش شدید مصرف برق و بهم خوردن تراز تولید و مصرف به شمار می‌روند.

او ادامه داد: این اقدام فراگیر که با هدف آمادگی عملیاتی و اجرایی برای گذر از پیک طراحی و اجرا می‌شود، شامل ۴ محور اصلی مقابله با دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز، تعدیل روشنایی معابر شهری و بین شهری، بررسی آماده به کاری سامانه‌های برق من و ۱۲۱ و ارزیابی آماده به کاری مولد‌های اضطراری است.

متولی زاده با بیان اینکه در این اقدام فراگیر بیش از ۵ هزار نفر از پرسنل عملیاتی توزیع برق در سراسر کشور در قالب ۱۲۰۰ گروه عملیاتی حضور دارند، تصریح کرد: از آنجا که مراکز استخراج رمز ارز به عنوان پدیده‌ای جدید در زمینه مصرف برق به شمار می‌روند، با هماهنگی‌های صورت گرفته، مراکز مجاز استخراج در ایام پیک از مدار خارج خواهند شد و برخورد با مراکز غیرمجاز نیز از طریق تعامل با نهاد‌های ذیربط انجام می‌شود.

او ازعلاقمندان به حضور در حوزه استخراج رمز ارز خواست که با اخذ مجوز‌های لازم، به صورت قانونی در این زمینه فعالیت کنند.

مدیرعامل توانیر در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته برای برقراری تعادل تولید و مصرف برق نیز اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار قرارداد همکاری با مشترکان بزرگ و کشاورزان امضا شد که امسال این تعداد به ۳۵۰ هزار قرارداد همکاری افزایش یافته است.

متولی زاده ادامه داد: امسال ساختمان‌های اداری نیز موظف هستند مصرف برق خود را نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش دهند.

این مقام مسئول در پایان گفت: براساس برآورد‌ها حدود ۵ هزار مگاوات عدم تعادل داریم که امیدواریم با این اقدامات رفع و تراز تولید و مصرف برقرار شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.